BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudzewicz Adam, Markowicz Bogusław
Tytuł
Wiedza o kliencie a jakość usług medycznych
Knowledge about the customer and quality of medical services
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 12, s. 64-73, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Usługi medyczne, Jakość usług, Identyfikacja klienta, Metoda SERVQUAL, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Medical services, Quality of services, Customer identification, SERVQUAL method, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Systematyczne badanie potrzeb nabywcy i dostosowywanie własnej oferty do jego oczekiwań to źródło przewagi konkurencyjnej. Prawidłowość ta ma także zastosowanie na rynku usług medycznych. Artykuł omawia wykorzystanie metody SERVQUAL do pomiaru zadowolenia pacjentów, na podstawie badań wśród pacjentów pewnego polskiego szpitala. (abstrakt oryginalny)

Regular examination of changing customer's needs and the adjustment of enterprise offer to customer's expectations constitute a source of competitive advantage. This principle may also be applied in the medical services market. The article presents the application of the SERVQUAL method in measuring patients' satisfaction, based on the survey carried out among patients of one of Polish hospitals. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R.B. Woodruff, D.W. Shumann, S. Fisher Gardial, Understanding Value and Satisfaction from Customer's Point of View, „Survey of Business", 1993, vol. 28, s. 33-40.
  2. M. Chłodnicki, Usługi profesjonalne. Przez jakość do lojalności klientów, Wydawnictwo AE w Poznaniu, 2004, s. 94.
  3. G. Zaltman, Jak myślą klienci, Forum, Poznań 2003.
  4. J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
  5. Ch. Gronroos, A service quality model and its marketing implications, „European Journal of Marketing", 18, nr 4, 1984.
  6. L. Berty, Big ideas in service marketing, „Journal of Consumer Marketing", wiosna 1986.
  7. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu