BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stankiewicz Marek Jacek
Tytuł
Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2000, nr 7-8, s. 95-111, bibliogr. 33 poz.
Słowa kluczowe
Konkurowanie na rynkach globalnych, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Konkurencja niedoskonała
Competing in global markets, Enterprise competitiveness, Imperfect competition
Abstrakt
Artykuł poświęcony problemowi konkurencji między przedsiębiorstwami o zasoby i o klienta, na rynkach o zakresie coraz bardziej globalnym, o charakterze niedoskonałym. Za pomocą schematów przedstawiono strukturę konkurencyjności przedsiębiorstw.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A., [1989], Managing Assets and Skills: The Key To a Competitive Advantage, California Management Review, Vol. 31, No 2/1989.
  2. Ackoff R.L., [1993], Zarządzanie w małych dawkach, WN PWN, Warszawa.
  3. Barney J.B., [1997], Gaining and Sustaining Competitive Advantage, Addison-Wesley Publishing Company, Inc.
  4. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., [1993], Ekonomia tom 1, PWE, Warszawa.
  5. Bettis R.A., Prahalad C.K., [1995], The Dominant Logic: Perspective and Extension, Strategic Management Journal, Vol. 16, 1995.
  6. Buzzel R.D., Gale B.T., [1997], The PIMS Principles. Linking Strategies to Performance, The Free Press, New York 1987.
  7. Drucker P., [1994], Praktyka zarządzania, Kraków.
  8. Faulkner D., Bowman C., [1996], Strategie konkurencji, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  9. Garette B., Dussauge P. [1996], Strategie aliansów na rynku, Poltex, Warszawa.
  10. Godziszewski B., [1999], Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa jako źródło przewag konkurencyjnych i podstawa stosowanych instrumentów, konkurowania, [w:] Stankiewicz M.J. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń 1999.
  11. Gorynia M., [1998], Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji. Mikroekonomia przejścia, AE Poznań.
  12. Haffer M., [1999], Instrumenty konkurowania, [w:] Stankiewicz M.J. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń 1999.
  13. Hamel G., Prahalad C.K., [1999], Przewaga konkurencyjna jutra, Warszawa 1999.
  14. Hax A.C., Majlufa N.S., [1991], The Strategy Concept and Process. A Pragmatic Approach, Prentice-Hall International, New Jersey.
  15. Koźmiński A.K., [1999], Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa.
  16. Kay J., [1996], Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  17. Kotler Ph., [1994], Marketing, Gebethner & Ska, Warszawa.
  18. Lichtarski J., [1999], Cele stakeholders a cele przedsiębiorstwa, [w:] Kategoria wartości a cele przedsiębiorstwa, pod red. K. Jaremczuka, Rzeszów.
  19. Markides C.C., Williamson P.J., [1994], Related diversification, core competences and corporate performance, Strategic Managemant Journal, Vol. 15 (Special Issue) 1994.
  20. McNair C.J., Lleibfried K.H.J., [1992], Benchmarking - A Tool for Continuous Improvement, Published by Oliver Wight Publications, Inc.
  21. Prahalad C.K., Bettis R.A., [1986], The Dominant Logic: A New Linkage Between Diversity and Performance, Strategic Management Journal, Vol. 7, 1986.
  22. Porter M.E., [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  23. Porter M.E., [1990], The Competitive Advantage of Nations, Macmillan Press Ltd., London.
  24. Romanowska M., [1997], Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  25. Rue L.W., Holland Ph.G., [1986], Strategic management: concepts and experiences, McGraw-Hill, Inc.
  26. Stankiewicz M.J., [1999], Zarządzanie potencjałem konkurencyjności z uwzględnieniem warunków i możliwości polskich przedsiębiorstw, [w:] Stankiewicz M.J. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń 1999.
  27. Stankiewicz M.J. (red.), [1999], Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń.
  28. STRATEGOR [1995], Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa.
  29. Sudoł S., [1999], Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, Toruń.
  30. Williams J.R., [1992], How Sustainable is Your Competitive Advantage?, California Management Review, Vol. 34, No 3/1
  31. de Wit B., Meyer R., [1999], Strategy Syntesis: Resolving Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantege, International Thomson Business Press.
  32. Wrzosek W., [1997], Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa.
  33. Zimniewicz K., [1999], Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu