BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozera Magdalena, Gołaś Zbigniew
Tytuł
Rozwój rynku żywności organicznej jako wyznacznik kierunku zmian dla rolnictwa
Development of Organic Food Market as a Determinant of Agricultural Changes
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 135-140, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Model żywienia, Rynek żywności, Żywność ekologiczna, Konsumpcja żywności
Feeding model, Food market, Organic food, Food consumption
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy zaprezentowali wpływ zmian preferencji i przyzwyczajeń nabywców na zmiany popytu na żywność. Podkreślili znaczenie rolnictwa organicznego, jako alternatywnego kierunku rozwoju rolnictwa, szczególnie istotnego w krajach o niekorzystnych uwarunkowaniach społecznych i strukturalnych.

This paper discusses some aspects of food market changes focusing on consumer behaviors and habits. It shows also the food purchasing decision model and its particular character. The authors discussed the roll of organic production as an alternative way for world agricultures, particularly for unwealthy countries wild large natural resources becoming exporters of organic food. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drivers of consumer behavior conventional food. 01. 2003: Queensland Government, Department of Primary Industries and Fisheries.
  2. Kоźmiński A. 2002: Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWE, Warszawa, s. 206.
  3. Organic Agriculture Today [www.ecology/future-stories] stan na 2005-11-08.
  4. Organic Farming in Europe: Recent Developments and Future Prospects. 06.2002: Foundation Ecology& Agriculture (SOEL, Germany) and Research institute of Organic Agriculture, FiBL, Switzerland.
  5. Praca zbiorowa pod red. Haliny Szulce. 1991: Rynek towarów żywnościowych. PWE, Warszawa, s. 113.
  6. Report on consumer behavior in purchasing of organic food products in Australia. 2000: University of Southern Queensland, G. Turnbull, s. 172.
  7. SOEL [www.soel.de/oekolandbau/weltweit] stan na 2.09.2005.
  8. Willer H., Yussufi M., Sahata A. 2004: The World of Organic Agriculture Statistics and Emerging Trends, Overview of the Global market for Organic Food and Drink, s. 13, 68.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu