BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lewandowska Agnieszka
Tytuł
Działalność marketingowa polskich uzdrowisk na konkurencyjnym rynku
Marketing of the Polish Spa on the Competitive Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1074, s. 154-161, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie : euroregionalizacja, konkurencyjność, marketing
Słowa kluczowe
Uzdrowiska, Lecznictwo uzdrowiskowe, Konkurencja rynkowa
Health resort, Health spa, Market competition
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów związanych z wykorzystaniem przez polskie uzdrowiska w warunkach wzrastającej konkurencji instrumentów marketingowych. Artykuł został podzielony na dwie części. W pierwszej omówiono istotę marketingu w uzdrowiskach, część druga zaś stanowi próbę przedstawienia działań marketingowych mogących zwiększyć konkurencyjność polskich uzdrowisk.

The expanded European Union is not only new markets for sale, for the Polish Spa, but it is the large threat from side of competitive other countries. Marketing of Spa is their weakness on European market. The aim of this article is introducing of selected marketing aspects of Polish Spa. This article has been into two parts. The first part refers to essence of marketing of The Polish Spa. The second one presents of solutions which could to increase competitiveness of Polish Spa. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Jagusiewicz A., Problemy lecznictwa i turystyki w uzdrowiskach polskich, Warszawa 1998.
  2. Kornak A.S., Uzdrowiska polskie w systemie rynku i zarządzania marketingowego, Kujawsko-Pomorskie Studium Edukacyjne, Bydgoszcz 1999.
  3. Kornak A.S., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości regionie, AE, Wrocław 2001.
  4. Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  5. Penc J., Marketing strategiczny a sukces firmy. Przedsiębiorstwo. Marketing. Strategie, AE, Katowice 1995.
  6. Program rozwoju turystyki dla województwa zachodniopomorskiego i propozycje zapisów do programu, www.prt.gryfnet.pl
  7. Rapacz A., Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku, AE, Wrocław 1998.
  8. Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku, red. G. Gołembski, AE, Poznań 1999.
  9. www.pot.gov.pl
  10. www.prt.gryfnet.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu