BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niezgoda Agnieszka
Tytuł
Marketing terytorialny w regionie turystycznym
Territorial Marketing in a Tourist Region
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1074, s. 73-79, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie : euroregionalizacja, konkurencyjność, marketing
Słowa kluczowe
Marketing terytorialny, Region turystyczny, Produkt turystyczny
Territorial marketing, Tourist region, Tourist product
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji marketingu terytorialnego oraz ukazanie jej znaczenia dla rozwoju lokalnej gospodarki turystycznej. Omówiono następujące zagadnienia: istota marketingu terytorialnego z podkreśleniem różnic pomiędzy poszczególnymi, spotykanymi w literaturze przedmiotu koncepcjami; grupy odbiorców marketingu terytorialnego oraz relacje między nimi, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań dla rozwoju turystyki w regionie.

The article presents the core concept of territorial marketing, with reference to different concepts of marketing, among others: classical, town, commune, partnership type of marketing. A lot of attention has been focused on both internal and external recipients of marketing activities performed in a tourist region. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  2. Niezgoda A., Marketing obszarów turystycznych, "Problemy Turystyki" nr 1-2, Instytut Turystyki, Warszawa 2000.
  3. Niezgoda A., Marketing terytorialny warunkiem rozwoju obszaru recepcji turystycznej, [w:] Przedsiębiorczość i innowacyjność, red. W. Kosiedowski, Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek 2002.
  4. Sumień T., Marketing obszarowy miast, gmin i regionów - ważny instrument promocji rozwoju zrównoważonego, "Człowiek i Środowisko" 1997 nr 2.
  5. [5J Szromnik A., Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i problemy oddziaływania, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu