- Autor
- Harasim Janina
- Tytuł
- Zewnętrzne uwarunkowania kształtowania strategii marketingowych banków detalicznych w Polsce - analiza mikrootoczenia
- Źródło
- Bank i Kredyt, 2000, nr 9, s. 47-60
- Słowa kluczowe
- Banki, Otoczenie organizacji, Strategia marketingowa, Rynki finansowe, Depozyt bankowy, Usługi bankowe, Bankowość detaliczna
Banks, Organisation environment, Marketing strategy, Financial markets, Bank deposit, Banking services, Retail banking - Abstrakt
- Jest to analiza dotycząca podstawowych czynników kształtujących mikrootoczenie banku. Okazuje się, iż w ostatnich latach zauważono stały wzrost depozytów złotowych, nieco słabszy walutowych (tabela zestawiająca dane za lata 1993-1999). Udział oszczędności w stosunku do PKB jest ciągle niski. Należy też uwzględnić możliwości lokowania nadwyżek pieniężnych w innych instytucjach finansowych (konkurencja nie tylko wewnątrz sektora bankowego), dotyczy to w Polsce głównie firm ubezpieczeniowych, funduszy emerytalnych, funduszy inwestycyjnych. Jeśli chodzi o kredyty to nastąpił szybki przyrost wartości kredytów udzielanych indywidualnym klientom (tabela danych za lata 1993-1999).
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0137-5520
- Język
- pol