- Autor
- Łuczka-Bakuła Władysława
- Tytuł
- Percepcja żywności ekologicznej przez konsumentów
The Consumers' Perception of Organic Food - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 164-170, rys., bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Żywność ekologiczna, Konsumpcja żywności, Świadomość ekologiczna, Badania konsumenckie, Metoda gotowości do przyjęcia rekompensaty
Organic food, Food consumption, Ecological awareness, Consumer research, Willingness to accept (WTA) - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W opracowaniu przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród 900 respondentów z województwa śląskiego i Wielkopolski, dotyczące opinii konsumentów na temat żywności ekologicznej. Szczególnym przedmiotem analizy była znajomość i identyfikacja tej żywności, motywy i gotowość do akceptacji wyższej ceny, bariery popytu oraz zakres wiedzy i świadomości ekologicznej konsumentów.
In the elaboration there were shown the results of the research conducted in 2004. The special object of the analysis is a recognisability of kind of food, motives and willingness to accept a higher price, also the demand barriers as well as the range of knowledge and ecological awareness of consumers. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- v. Alvensleben R. 1998: Ecological Aspects of Ford Demand: The Case of Organic Food in Germany.
- Cummings R., Harrison G., Rutstrom 1995: Ноте-grown values and hypothetical surveys: Is the dichotomous choice approach incentive compatible. American Economic Review 85:260-266.
- Cunningham R. 2001: The Organic Consumer Profile. Report compiled by Gail Atkinson for the Alberta Agriculture, Food and Rural Development. [http://wwwl.agric.gov.ab.ca/$department/deptdocs.nsf7all/ sis4930/$file/organic_profile.pdf?OpenElement]
- Fricke A., von Alvensleben R. 1997: Consumer Attitudes towards Organic Food and an Application of Cohort Analysis - 1984-1989-1994.Working Paper No.l, Lehrstuhl für Agrarmarketing, Kiel.
- Frykblom P. 1997: Hypothetical question modes and real willingness to pay, Journal of Environmental Economics and Management 34: 275-287.
- Łuczka-Bakuła W. 1995: Uwarunkowania produkcji i konsumpcji żywności ekologicznej. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, p. 124-135.
- Łuczka-Bakuła W. 1998: Bariery rozwoju rynku żywności ekologicznej. Wieś i Rolnictwo, vol. l, p. 90-103.
- Richter T. 2002: European Hearing on Organic Food and Farming - Towards a European Action Plan. [http:/ /orgprints.org/00002657/01 /richter-2004-action-plan-publikation_powerpoint.pdf], p.4.
- Wier M., Hansen L.G., Andersen L.M., Millock K. 2002: Consumer preferences for organic foods, OECD Workshop on Organic Agriculture Washington: 6.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol