BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łuczka-Bakuła Władysława
Tytuł
Percepcja żywności ekologicznej przez konsumentów
The Consumers' Perception of Organic Food
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 164-170, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Żywność ekologiczna, Konsumpcja żywności, Świadomość ekologiczna, Badania konsumenckie, Metoda gotowości do przyjęcia rekompensaty
Organic food, Food consumption, Ecological awareness, Consumer research, Willingness to accept (WTA)
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród 900 respondentów z województwa śląskiego i Wielkopolski, dotyczące opinii konsumentów na temat żywności ekologicznej. Szczególnym przedmiotem analizy była znajomość i identyfikacja tej żywności, motywy i gotowość do akceptacji wyższej ceny, bariery popytu oraz zakres wiedzy i świadomości ekologicznej konsumentów.

In the elaboration there were shown the results of the research conducted in 2004. The special object of the analysis is a recognisability of kind of food, motives and willingness to accept a higher price, also the demand barriers as well as the range of knowledge and ecological awareness of consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. v. Alvensleben R. 1998: Ecological Aspects of Ford Demand: The Case of Organic Food in Germany.
  2. Cummings R., Harrison G., Rutstrom 1995: Ноте-grown values and hypothetical surveys: Is the dichotomous choice approach incentive compatible. American Economic Review 85:260-266.
  3. Cunningham R. 2001: The Organic Consumer Profile. Report compiled by Gail Atkinson for the Alberta Agriculture, Food and Rural Development. [http://wwwl.agric.gov.ab.ca/$department/deptdocs.nsf7all/ sis4930/$file/organic_profile.pdf?OpenElement]
  4. Fricke A., von Alvensleben R. 1997: Consumer Attitudes towards Organic Food and an Application of Cohort Analysis - 1984-1989-1994.Working Paper No.l, Lehrstuhl für Agrarmarketing, Kiel.
  5. Frykblom P. 1997: Hypothetical question modes and real willingness to pay, Journal of Environmental Economics and Management 34: 275-287.
  6. Łuczka-Bakuła W. 1995: Uwarunkowania produkcji i konsumpcji żywności ekologicznej. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, p. 124-135.
  7. Łuczka-Bakuła W. 1998: Bariery rozwoju rynku żywności ekologicznej. Wieś i Rolnictwo, vol. l, p. 90-103.
  8. Richter T. 2002: European Hearing on Organic Food and Farming - Towards a European Action Plan. [http:/ /orgprints.org/00002657/01 /richter-2004-action-plan-publikation_powerpoint.pdf], p.4.
  9. Wier M., Hansen L.G., Andersen L.M., Millock K. 2002: Consumer preferences for organic foods, OECD Workshop on Organic Agriculture Washington: 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu