- Autor
- Matysik Renata
- Tytuł
- Opakowanie, marka oraz reklama jako elementy percepcyjnego oddziaływania na nabywców kawy
Packing, Brand and Advertisement as Elements of the Perceptual Influence on Coffee Purchasers - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 180-187, tab., rys., bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Promocyjna funkcja opakowania, Percepcja, Marka produktu, Efektywność reklamy, Kawa
Promotional function of packaging, Perception, Product brand, Advertising efficiency, Coffee - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autorka przedstawiła wyniki badań konsumenckich w zakresie oddziaływania percepcyjnych atrybutów kawy, tj. opakowania, marki oraz reklamy na respondentów.
Packing, brand and advertisement are creating the cohesive composition making a basket of emotional attributes of product. Noticing them by purchasers is however diversified through the prism of importance at choice. An attractive packing was the most important factor of three examined factors of the perceptual influence on coffee purchasers. An advertisement showed itself the least of the crucial factor. Although respondents are negating the influence of the advertisement on their decisions, a list of most often bought brands of coffee is strictly to tied remembering particular advertisements amongst examined persons. From a point of view of respondents the most important attributes of packing are: the capacity, colors together with the design and easiness of keeping packing up together with contents after opening. People are also attaching importance to the informational function of packing. The capacity, the brand and the validity the belong to the information sought by them most often. Packing, brand and advertisement are factors which are influencing purchase decisions of consumers to a considerable degree. Their influence is the more effective, the more they are integrated which gives the desired image and identity of product. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Altkorn J. (red.). 2004: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków, 132.
- Jachnis A., Terelak. J.F. 1998: Psychologia konsumenta i reklamy. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz, 218.
- Kałowska D. 2001 : Opakowanie - między półką a reklamą. Marketing w Praktyce, nr 9.
- Mazurek-Łopacińska K. 1997: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław, 46.
- Mruk H., Rutkowski I. P. 1999: Strategia produktu. PWE, Warszawa, 66.
- Rudnicki L. 2000: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, 140.
- Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.) 2000: Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa, 22.
- Sztucki T. 1998: Encyklopedia marketingu. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 267.
- Urban S. 1996: Marketing produktów spożywczych. Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław, 106.
- Wielkie kategorie FMCG. Detal dzisiaj, wersja elektroniczna: [www.detaldzisiaj.com.pl].
- Zboralski M. 2000: Nazwy firm i produktów. PWE, Warszawa, 31.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol