BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matysik Renata
Tytuł
Opakowanie, marka oraz reklama jako elementy percepcyjnego oddziaływania na nabywców kawy
Packing, Brand and Advertisement as Elements of the Perceptual Influence on Coffee Purchasers
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 180-187, tab., rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Promocyjna funkcja opakowania, Percepcja, Marka produktu, Efektywność reklamy, Kawa
Promotional function of packaging, Perception, Product brand, Advertising efficiency, Coffee
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka przedstawiła wyniki badań konsumenckich w zakresie oddziaływania percepcyjnych atrybutów kawy, tj. opakowania, marki oraz reklamy na respondentów.

Packing, brand and advertisement are creating the cohesive composition making a basket of emotional attributes of product. Noticing them by purchasers is however diversified through the prism of importance at choice. An attractive packing was the most important factor of three examined factors of the perceptual influence on coffee purchasers. An advertisement showed itself the least of the crucial factor. Although respondents are negating the influence of the advertisement on their decisions, a list of most often bought brands of coffee is strictly to tied remembering particular advertisements amongst examined persons. From a point of view of respondents the most important attributes of packing are: the capacity, colors together with the design and easiness of keeping packing up together with contents after opening. People are also attaching importance to the informational function of packing. The capacity, the brand and the validity the belong to the information sought by them most often. Packing, brand and advertisement are factors which are influencing purchase decisions of consumers to a considerable degree. Their influence is the more effective, the more they are integrated which gives the desired image and identity of product. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. (red.). 2004: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków, 132.
  2. Jachnis A., Terelak. J.F. 1998: Psychologia konsumenta i reklamy. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz, 218.
  3. Kałowska D. 2001 : Opakowanie - między półką a reklamą. Marketing w Praktyce, nr 9.
  4. Mazurek-Łopacińska K. 1997: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław, 46.
  5. Mruk H., Rutkowski I. P. 1999: Strategia produktu. PWE, Warszawa, 66.
  6. Rudnicki L. 2000: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, 140.
  7. Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.) 2000: Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa, 22.
  8. Sztucki T. 1998: Encyklopedia marketingu. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 267.
  9. Urban S. 1996: Marketing produktów spożywczych. Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław, 106.
  10. Wielkie kategorie FMCG. Detal dzisiaj, wersja elektroniczna: [www.detaldzisiaj.com.pl].
  11. Zboralski M. 2000: Nazwy firm i produktów. PWE, Warszawa, 31.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu