BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Harasim Janina
Tytuł
Wpływ makrootoczenia na działania marketingowe banków detalicznych w Polsce
Źródło
Bank i Kredyt, 2000, nr 6, s. 36-46
Słowa kluczowe
Zachowania rynkowe, Marketing, Banki, Otoczenie przedsiębiorstwa, Wzrost gospodarczy, Produkt krajowy brutto (PKB), Inflacja, Inwestycje, Procesy demograficzne, Procesy społeczne
Market behaviour, Marketing, Banks, Enterprise environment, Economic growth, Gross domestic product (GDP), Inflation, Investment, Demographic process, Social process
Abstrakt
Artykuł omawia sytuację banków w związku z wciąż zmieniającym się otoczeniem rynkowym. Wygrywają te z nich, które stosują orientację proaktywną. Przedstawiono uwarunkowania zachowań rynkowych banków detalicznych. Są to czynniki wewnętrzne, takie jak zasoby rzeczowe, finansowe i ludzkie. Do najważniejszych czynników ogólnoekonomicznych należą z kolei: tempo wzrostu gospodarczego, dynamika PKB, poziom inflacji i inwestycji. Ważna jest bardzo koncepcja krajowego systemu finansowego. Dalej, omówiono czynniki społeczne i demograficzne oraz czynniki związane z nowymi technologiami w tym sektorze.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5520
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu