BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bełcikowska Magdalena, Arct Jacek, Pytkowska Katarzyna
Tytuł
Relacje skład-cena rynkowych szamponów do mycia włosów
Composition price relationships on the hair shampoo market
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2005, nr 4, s. 52-60, bibliografia 9 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Towaroznawstwo przemysłowe, Substancje powierzchniowo czynne, Środki chemii gospodarczej, Kosmetyki, Przemysł kosmetyczny, Produkcja kosmetyków, Rynek kosmetyków, Jakość produktów przemysłowych, Cena produktu
Commodity science, Industrial commodities, Surfactants, Household chemistry products, Cosmetics, Cosmetic industry, Production of cosmetics, Cosmetics market, Quality of industrial products, Product price
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Tematem pracy jest analiza relacji pomiędzy składem i ceną rynkowych szamponów znajdujących się w sprzedaży na przełomie lat 2004/2005. Poddano jej 119 produktów należących do szerokiego zakresu kategorii cenowych od najtańszych wyrobów supermarketowych do drogich produktów selektywnych. W badaniach uwzględniono pięć grup składników: substancje powierzchniowo czynne, hydrofilowe środki bezpośrednio nawilżające, składniki o działaniu renatłuszczającym, silikony i pochodne czwartorzędowych soli amoniowych (quaty). (na podst. oryg. streszcz.)

The aim of the work was composition vs. price analysis of shampoos placed in the market in 2004/2005 season. 119 products of wide range of price categories (from the cheapest supermarket goods to expensive, selective ones) were analyzed. During studies 5 groups of ingredients were taken into account: surfactants, hydrophilic moisturizers, refatting agents, silicones and quaternary ammonium salts (quats). It was established that the products of lowest price (2,00 to 4,99 PLN per 200ml) are based on very simple, sometimes very old formulations and the types of ingredients do not always follow the economy. The group of cheap products do not differ significantly from middle-price products (5,00—12,00 PLN) if the type of ingredients is considered. The shampoos classified as the highest-price products (45,00—90,00 PLN per 200ml) have much poor compositions than those belonged to the middle group and suite small number of modern technological solutions are applied in this case. It proves that in this segment the strategy of high prices based on trademark is used.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu