BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mitsui Mitsuharu
Tytuł
Commodification and commoditization under the global information and service society
Urzeczowienie i utowarowienie w globalnym społeczeństwie informacyjno-usługowym
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2005, nr 3, s. 64-70, bibliografia 4 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Rynek sprzętu fotograficznego, Rynki elektroniczne, Rynek usług, Teoria usług, Korporacje
Commodity science, Photographic equipment market, Electronic markets, Services market, Theory of services, Corporation
Uwagi
summ., streszcz.,
Abstrakt
W pracy wyjaśniono pewne paradoksalne relacje między utowarowieniem a uprzedmiotowieniem wyrobów i usług, w których oferowaniu konkurują ze sobą duże korporacje na przykładzie japońskiego rynku aparatów cyfrowych. W miarę lawinowo postępującego towarowienia pewnych nieskomplikowanych funkcji technologicznych następuje błyskawiczna homogenizacja specyfiki firm konkurencyjnych. Zjawisko to zostaje porównane do uprzedmiotowienia wyrobów i usług na tak zwanych dojrzałych rynkach. Rynek aparatów cyfrowych nie osiągnął jeszcze jednak fazy dojrzałej. Autor sugeruje przyszłość bużącą różnorodność preferencji użytkowników aparatów cyfrowych. Jest to interesująca i warta naukowego zbadania kwestia. (na podst. oryg. streszcz.)

In this work I explain some paradoxical relations between commodification and commoditization of products and services competitively provided by big corporations, while exemplifying the Japanese digital camera market. When some unsophisticated technolo­gical functions are torrentially commodified, many competitors' specifications are rapi­dly homogenized. This phenomenon is resembled to commoditization of products and services in the so-called matured markets. However, the digital camera market has not reached the matured stage yet. It is not promising our future's enjoyable (convenient and comfortable) picture-taking-life, but spoiling diversity of digital camera users' preferen­ces. This is one of my future's academically challenging analyses. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu