BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świątkowska Monika, Tul-Krzyszczuk Agnieszka, Berger Stanisław
Tytuł
Zachowania nabywcze konsumentów na rynku jogurtów w Polsce
Consumer Purchasing Behavior on Yoghurt Market in Poland
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 253-259, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Rynek przetworów mlecznych
Consumer behaviour, Dairy market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem autorów była ocena zachowań nabywczych konsumentów na rynku jogurtów w Polsce. Rynek ten charakteryzuje się w ostatnich latach wysoką dynamiką wzrostu, różnorodnością asortymentu oraz zjawiskiem wprowadzania coraz to nowych produktów, wspieranych intensywnymi działaniami promocyjnymi ze strony producentów. Jednocześnie zachodzą zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów, które są efektem ich coraz większej wiedzy na temat walorów żywieniowych i zdrowotnych tych produktów, jak również szeroko rozumianej jakości kupowanych jogurtów. Na zachowania konsumentów oraz podejmowane przez nich wybory ma także wpływ zmiana warunków sprzedaży, w tym organizacji dystrybucji. Autorzy przeprowadzili badania identyfikacji czynników wpływających na postawy i zachowania nabywcze konsumentów na rynku jogurtów ze szczególnym uwzględnieniem miejsca sprzedaży.

The main purpose of the article was a grade consumer purchasing behavior on yoghurt market in Poland. This market is characterized by high rate of growth in last years, stock variety and launching new products with intense promotional actions. Simultaneously take place changes in consumer shopping practices because of their knowledge about quality and feeding value of yoghurts. Changes conditions of sale and distribution have an influence on consumer behavior. (KZ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. AC Nielsen 2004a: Informacja prasowa - rynek jogurtów w 2003 roku.
  2. AC Nielsen 2004b: Informacja prasowa - rynek jogurtów w okresie czerwiec 2003 - maj 2004.
  3. Anonim 2004a: Mali konsumenci lubią słodycze. Supermarket Polska, 10/2004, rok VI.
  4. Anonim 2004b: Campina Polska, 2004: Informacja prasowa.
  5. Churchill G.A. 1995: Marketing Research Methodological Foundations. The Dryden Press.
  6. Czapska M., Jeznach M., Święcicka A. 2002: Zachowania konsumentów na rynku żywności funkcjonalnej. Handel Wewnętrzny, Gutkowska K. (red.), numer specjalny, Wyd. IRWiK i SGGW, Warszawa.
  7. Górska-Warsewicz H. 2004: Rola marki w zachowaniach konsumenckich na rynku jogurtów. [W:] Wybrane problemy nauki o żywieniu człowieka u progu XXI wieku, (red.) A. Brzozowska, K. Gutkowska, Wyd. SGGW, Warszawa.
  8. Kotler P. 1994: Marketing. Analiza. Planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebether & Ska, Warszawa.
  9. Pentor Insider 2005: Zachowania zakupowe Polaków w 2004 roku. Biuletyn informacyjny Instytutu Pentor, 1/2005.
  10. Sajdakowska M., Gutkowska K. 2001: Znajomość marek na rynku artykułów żywnościowych. Przemysł Spożywczy, 8, s. 20-22.
  11. Tylińska O. 2004: Probiotyki - żywność trzeciej generacji. Poradnik Handlowca, 1(131), s. 52-54.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu