BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wardyn Łukasz
Tytuł
Reklama porównawcza w Unii Europejskiej
Źródło
Prawo i Podatki Unii Europejskiej w Praktyce, 2007, nr 1, s. 19-22
Słowa kluczowe
Ochrona konsumenta, Reklama porównawcza, Nieuczciwa reklama, Dyrektywy WE
Consumer protection, Comparative advertising, Unfair advertising, EC directives
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
Autor informuje, że prawo wspólnotowe dopuszcza reklamę porównawczą, w której porównywane są ceny określonego koszyka towarów powszechnego użytku sprzedawanych przez dwie konkurujące ze sobą sieci supermarketów. Podstawowym warunkiem jest jednak możliwość wyodrębnienia z koszyka pojedynczych towarów, które spełniają z osobna przesłankę porównywalności. Za reklamę wprowadzającą w błąd uważa się natomiast taką, która w jakikolwiek sposób, w tym przez swoją formę, wprowadza lub może wprowadzić w błąd osoby, do których jest skierowana lub do których dociera (dodatkowo może wpłynąć na ich postępowanie gospodarcze), lub która szkodzi lub może szkodzić konkurentowi.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-2422
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu