BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sołoma Andrzej
Tytuł
Zastosowanie wywiadu kwestionariuszowego w ekonomicznych badaniach mikro- i małych przedsiębiorstw (możliwości i ograniczenia)
Title of The Paper: Application Of Questionnaire Interview To Economic Research On Small Business (Means And Limitations)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2004, T. 6, z. 5, s. 95-99, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Analiza ekonomiczna, Wywiad gospodarczy
Small business, Economic analysis, Business intelligence
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
W artykule autor dzieli się refleksą nad możliwościami i ograniczeniami zastosowania wywiadu kwestionariuszowego, jako techniki gromadzenia danych aplikowanej w badaniach zjawisk społecznych, do poznawania sfery życia ekonomicznego.

The findings of author 's research on small business are as follow. The questionnaire interview as a tool for gathering data is more effective when respondents are chosen by way of combing random route and portion selection. Good results in exploration of small business can be achieved by creating questions in questionnaire based on index method. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Astebro Т., Bernhardt I. (2003): Start - up financing, owner characteristics, and survival. Journal of Economics & Business, nr 55, s.303-319.
  2. Blaug M. (1994): Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. PWN, Warszawa, s. 29.
  3. Dębniewski G., Hryciuk R. (2002): Makroekonomia. Wybrane problemy. Wyd. UWM, Olsztyn, s. 19 i n.
  4. Fowler Jr F.J. (1988): Survey research methods. Wyd. Sage Publications, Newbury Park - London - Delhi, 105-106.
  5. Kinast A., Liikanen E. (2002): Europejski sondaż 2002. Wyd. Grant Thornton, Warszawa, i in.
  6. Kula W. (1983): Historia, zacofanie, rozwój. Wyd. Czytelnik, Warszawa, 22.
  7. Lea S.E.G., Tarpy R.M., Webley P. (1987): The individual in the economy. A textbook of economic psychology. Wyd. University Press, Cambridge, 20.
  8. Lutyńska K. (1984): Wywiad kwestionariuszowy. Przygotowanie i sprawdzanie narzędzia badawczego. Wyd. Ossolineum, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk - Łódź, 109.
  9. Monette D.R., Sullivan T. J., DeJong C. R. (1990): Applied social research. Wyd. Holt Rinehart and Winston, Inc., Chicago - San Francisco - Philadelphia, 132.
  10. Morawski W. (2001): Socjologia ekonomiczna. Problemy, teoria, empiria. PWN, Warszawa, 11 i n.
  11. Nowak S. (1965): Studia z metodologii nauk społecznych. PWN, Warszawa, 287-320.
  12. Sawiński Z. (2000): Metody doboru respondenta. [W:] Podręcznik ankietera. Praca pod red. Z. Sawińskiego, P. B. Sztabińskiego, F. Sztabińskiego. Wyd. IFiS PAN, Warszawa, 85.
  13. Sztabiński P.B. (2000): Aranżacja sytuacji wywiadu. [W:] Podręcznik ankietera. Praca pod red. Z. Sawińskiego, P. B. Sztabińskiego, F. Sztabińskiego. Wyd. IFiS PAN, Warszawa, 133-148.
  14. Sztabiński P.B. (1997): Ankieterzy i ich respondenci. Wyd. IFiS PAN, Warszawa, 14 i n.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu