BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sroka Włodzimierz
Tytuł
Alians strategiczny a fuzja : (na przykładzie przemysłu samochodowego)
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2001, nr 5, s. 43-49
Słowa kluczowe
Fuzje i przejęcia, Alianse strategiczne, Przemysł motoryzacyjny, Koncerny
Mergers and acquisitions, Strategic alliances, Automotive industry, Concerns
Firma/Organizacja
Fiat, General Motors (GM), Chrysler-Daimler
, ,
Abstrakt
Analiza form ekspansji międzynarodowych przedsiębiorstw prowadzi do wniosków, iż najmniej ryzykowną formą obecności na rynku zagranicznym jest eksport, formą pośrednią między eksportem a akwizycją są alianse strategiczne, bardziej ryzykowne są akwizycje, najbardziej ryzykowne zaś są fuzje przedsiębiorstw. Scharakteryzowano ogólnie światowy rynek samochodowy. Alians Fiata i General Motors (podano przychody i zatrudnienie) oraz Fuzję Chrysler-Daimler. Analiza sytuacji na tym rynku doprowadziła do wniosku, iż należy w dalszym ciągu oczekiwać wzrostu liczby zawieranych aliansów, fuzji i przejęć.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu