BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wielicka Anna
Tytuł
Wpływ zachowań żywieniowych na częstotliwość konsumpcji jogurtów i innych mlecznych napojów fermentowanych
Influence of Food Behavior on Yoghurt and others Ferment Milk Drinks Consumption Frequency
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 271-276, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Rynek przetworów mlecznych, Konsumpcja żywności, Zachowania konsumenta
Dairy market, Food consumption, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem autorki było określenie zależności między charakterystyką konsumenta a częstotliwością spożycia jogurtów i innych napojów mlecznych. Autorka podjęła również próbę analizy otrzymanych wyników pod kątem wykorzystania ich w działaniach marketingowych przedsiębiorstw zmierzających do zwiększenia konsumpcji omawianej grupy produktowej.

Article presents basic interdependencies between selected features of consumer and fermented milk drinks consumption frequency. Results were based on country survey dedicated to eating habits of Poles. It was investigated that : attitude that linked food intake with pleasure was associated with higher consumption of milk drinks, positive evaluation of own way of nourishment increased likelihood of intensive consumption, there is inverse dependency between regular eating and consumption frequency, special diet and good health also favour milk drinks intake. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chrostowska A. 2004: Rynki produktów -jogurty, [http://www.detaldzisiaj.com.pl/].
  2. Falkowska M. 2001 : Nawyki żywieniowe i upodobania kulinarne Polaków. Raport z badania [www.cbos.com.pl/ SPISKOM.POL/2000/KOM145/KOM145.HTM].
  3. Gibney M., Flynn A., Strain J. 2003: The Role of Dairy Foods in Health. The National Dairy Coucil.[http ://www. ndc. ie/publications/images/overview.pdf].
  4. Hasler C. 1989: Functional Foods: Their role in disease prevention and heath promotion. Food Technology, vol. 52, nr 11,63-70.
  5. Kowalczyk M. 2005: Rynki produktów - kupują gęste i naturalne. [http://www.detaldzisiaj.com.pl/].
  6. Randall E., Sanjur D. 1981: Food preferences - their conceptualization and relationship to consumption. Ecology Food Nutrition, 11, 151-161.
  7. Sanders M. 1999: Probiotics. Food Technology, vol. 53, nr 11, 67-77.
  8. Socha J., Stolarczyk A., Socha P. 2002: Zachowania żywieniowe - od genetyki do środowiska społeczno-kulturowego. Nowa Pediatria, nr 3. [www.borgis.pliczytelma/nowa_pediatria/2002/03/20.php].
  9. Wielicka A. 2004: Consumption structure and consumer insights for dairy products- avoidance, distribution, own production and occasions for consumption. Roczniki AR w Poznaniu, Ekon. 3, 211-227.
  10. Wielicka A. 2005: Wpływ zachowań żywieniowych na częstotliwość konsumpcji serów twarogowych. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, tom VII, zeszyt 3, 173-178.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu