BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kotewicz Marcin
Tytuł
Strategie zakupowe przedsiębiorstwa Royal Philips Electronics
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2007, nr 1, s. 2-7
Słowa kluczowe
Strategia zakupów, Zakup, Zaopatrzenie materiałowe, Gospodarka materiałowa, Charakterystyka przedsiębiorstwa, Przemysł elektroniczny
Purchasing strategy, Purchasing, Material supply, Material economy, Company characteristics, Electronics industry
Firma/Organizacja
Royal Philips Electronics
Abstrakt
Wskutek podjętych w latach 90. działań restrukturyzacyjnych wiele obszarów działalności firmy Philips przeszło w ręce dostawców strategicznych. Zgodnie z teorią outsourcingu przedsiębiorstwo to skupiło się na czynnościach, które mogło wykonać lepiej niż jej konkurenci, wykorzystując i rozwijając posiadane kluczowe kompetencje. W rezultacie wzrósł udział kupowanych dóbr w wartości rocznej sprzedaży. Tak więc na wyniki gospodarcze Royal Philips Electronic miały decydujący wpływ strategie zakupowe. Przedsiębiorstwo m.in. dąży do tego, aby wszystkie zakupy były objęte strategią adekwatną do danej grupy asortymentowej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu