- Autor
- Grzegorczyk Wojciech
- Tytuł
- Aspekty finansowe międzynarodowego cyklu życia produktu
Financial Aspects of International Life Cycle of Product - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1109, s. 257-264, bibliografia 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie finansami firm : teoria i praktyka
- Słowa kluczowe
- Cykl życia produktu, Strategia marketingowa, Handel międzynarodowy
Product life cycle, Marketing strategy, International trade - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autor zaprezentował klasyczny model międzynarodowego cyklu życia produktu i jego aspekty finansowe. Zależność między strategiami marketingową i finansowania są w przypadku międzynarodowego cyklu życia produktu wyraźnie podobne jak podczas przebiegu cyklu życia produktu na rynku krajowym. Dotyczą one przede wszystkim poszukiwania i oceny źródeł finansowania eksportu, podejmowania transakcji zabezpieczających eksportera przed różnym ryzykiem oraz finansowej oceny lokowania produkcji w różnych rynkach zagranicznych.
Financial decisions of a firm during a product life cycle on the international market are specially important. They refer to a choice of financial sources for creating of the new product and management of current assets during the life cycle of the product on the international market. In the first stage of life cycle of product on the international market an enterprise exports the new product to developed countries and then places its production there. In the second stage, willing to reduce its costs, the enterprise exports the product to poorly developed countries. Sometimes the production is also moved to these countries. In the last stage the enterprise sells the product's licence. The firm also imports the product because in its country there is still a demand for it.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Baranowska-Prokop E., Transakcje wiązane w handlu międzynarodowym, Difin, Warszawa 2003.
- Czekaj J., Dresler Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw. Podstawy teorii, PWN, Warszawa 2002.
- Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1997.
- Grzegorczyk W., Finansowanie strategii marketingowych. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2003.
- Najlepszy E., Zarządzanie finansami międzynarodowymi, PWE, Warszawa 2000.
- Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol