BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wierzbiński Marcin
Tytuł
Instrumenty rachunkowości zarządczej w zarządzaniu przez wartość
Źródło
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 2004, t. 21, nr 77, s. 241-252, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość zarządcza, Instrumenty finansowe, Rachunkowość, Zarządzanie przez wartość
Management accounting, Financial instruments, Accounting, Management by value
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawione związki między stosowaniem różnych instrumentów a kreowaniem wartości dla właścicieli przedsiębiorstwa wskazują na dużą rolę instrumentów rachunkowości zarządczej w zarządzaniu ukierunkowanym na osiąganie dla inwestorów satysfakcjonującej stopy zwrotu z zaangażowanego kapitału. Rola instrumentów rachunkowości zarządczej w kreowaniu wartości dla właścicieli przedsiębiorstwa sprowadza się przede wszystkim do wspomagania w formułowaniu i realizacji celów długookresowych. Niektóre z instrumentów rachunkowości zarządczej umożliwiaj ą kompleksowe wspomaganie zarządzania przez wartość, a inne znajdują zastosowanie jedynie w niektórych etapach tego podejścia do zarządzania. Niemniej jednak w każdym przypadku wykorzystywanie instrumentów rachunkowości zarządczej może istotnie przyczynić się do wzrostu skuteczności zarządzania przez wartość. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cooper R., Kaplan R.S., Measure Costs Right: Make the Right Decisions, [w:] „Harvard Business Review", September-October, 1988.
  2. Cooper R., Slagmulder R., Target Costing and Value Engineering, Productivity Press, Portland, Oregon 1997.
  3. Kaplan R.S., Norton D.P., Using The Balanced Scorecard as a Strategic Management System, [w:] „Harvard Business Review", January-February 1996.
  4. Knight J. A., Value Based Management. Developing a Systematic Approach to Creating Shareholder Value, McGraw-Hill. 1998.
  5. Luehrman T.A., What's It Worth? A General Manager's Guide To Valuation, [w:] „Harvard Business Review", May-June 1997.
  6. Luehrman T.A., Using APV: A Better Tool for Valuing Operations, [w:] „Harvard Business Review". May - June 1997.
  7. Pratt S.P., Reilly R.F., Schwaichs R.P., Valuing a Business. The Analysis and Apprasal of Closely Held Companies, Irwin Professional Publishing, Chicago 1996.
  8. Rappaport A., CFOs Strategists: Forging Common Framework, [w:] „Harvard Business Review". May - June 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-4381
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu