BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Codogni Mateusz
Tytuł
Organizacja wirtualna jako narzędzie umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa
Virtual Organization as a Tool For Internationalization of Companies
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2005, nr 5, s. 228-238, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo wirtualne, Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo międzynarodowe, Analiza danych statystycznych
Virtual enterprise, Enterprise internationalization, International enterprise, Statistical data analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł zawiera opis czynników pozytywnych i negatywnych rzutujących na użyteczność organizacji wirtualnej jako narzędzia ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw. Zawiera również próbę odniesienia do sytuacji przedsiębiorstw polskich.(streszcz. oryg.)

The paper contains description of positive and negative factors influencing the usefullness of virtual organization as a tool for international expansion of companies. It also attempts to relate these factors to Polish enterprises.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bjerke B. (2004), Kultura a style przywództwa, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  2. Centrum Badania Opinii Społecznej (wyniki badania), Strzeszewski M. (oprać.) (2004), Wyjazdy zagraniczne Polaków i znajomość języków obcych - komunikat z badań, Warszawa, czerwiec.
  3. Eurostat (2004), podane za raportem E-commerce and Internet in European Businesses (2002), European Communities, luty.
  4. Główny Urząd Statystyczny (2005), podano za: Komputery i Internet w polskich firmach, "Gazeta Wyborcza" z 1.02.
  5. Grootveld M., Swaak J., Brussee R., Huis In'T Veld R., Michel-Verkerke M., (2004) Virtual Organisations in Healthcare: Organisation, People and Technology, Konferencja eChallenges, Wiedeń, 27-29 października.
  6. Hofstede G. (2000), Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  7. Katzy B., Loh H. (2002), Virtual Enterprise Research - State of the Art and Ways Forward, Konferencja ICE 2002, Rzym, 17-19 czerwca.
  8. Plawgo В. (2004), Zachowania małych i średnich przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa.
  9. Spigarelli F. (2000) The Internationalization Patterns ofSMEs: the Case of Marche Region, w: Dominiuk P., Daszkiewicz N., Wasilczuk J., The Adjustment Process of SME in Poland and the Czech Republic to the Single European Market, Research Output, ACE P-97-8178R, Gdańsk, podano za: Daszkiewicz N. (2004), Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce, Scientific Publishing Group, Gdańsk.
  10. Su Q., Chen J., Lee S. (2001), Quality Management System's Design for Virtual Organizations, "Electronic Journal of Organizational Virtualness" No3.
  11. Trompenaars F., Hampden-Turner C. (2002), Siedem wymiarów kultury -znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  12. Wassenberg A.F.P. (1995), Netwerken: organisatie en strategie, Boom Meppel, Amsterdam podano za: Saabeel W., Verduijn T.M, Hagdorn L., Kumar K. (2002) , A Model of Virtual Organisation: A Structure and Process Perspective, "Electronic Journal of Organizational Virtualness" No 1.
  13. www.geert-hofstede.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu