BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kłosiewicz-Górecka Urszula
Tytuł
Reorientacja strategiczna sieci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych FMCG
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 11-18
Słowa kluczowe
Produkty szybko zbywalne, Artykuły spożywcze, Sieci handlowe, Hipermarkety, Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Foodstuffs, Chain stores, Hypermarkets, Enterprise internationalization
Abstrakt
Autorka pisze, że procesy internacjonalizacji handlu artykułami żywnościowymi w postaci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych zaistniały z pewnym opóźnieniem w stosunku do procesów umiędzynarodowienia handlu artykułami nieżywnościowymi. Jeszcze w latach 70. XX w. w krajach Europy Zachodniej firmy handlu detalicznego artykułami żywnościowymi — działające najczęściej lokalnie — nie miały potrzeby wchodzenia na nowe terytorialnie rynki, przy czym większość z nich nie byłaby zdolna do sprostania tak istotnym wyzwaniom, jak procesy internacjonalizacji. Dopiero procesy koncentracji zachodzące w handlu artykułami żywnościowymi, które doprowadziły do wzmocnienia siły ekonomicznej przedsiębiorstw detalicznych, oraz pogarszające się warunki rozwoju sieci super-i hipermarketów w krajach macierzystych zachęciły firmy detaliczne do ekspansji na nowe rynki, początkowo na bliskie geograficznie i kulturowo.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. T. Domański, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódż 2001, s. 75.
  2. P. Drygas, Uwarunkowania lojalności klienta w handlu elektronicznym, w: Handel we wspólczesnej gospodarce, pod red. M. Slawińskiej, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006, s. 363.
  3. Łączą się korony, "Handel" 2006, nr 9.
  4. Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2004 roku, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Departament Przedsiębiorczości, Warszawa 2005, s. 92.
  5. "Supermarket News" 2006, nr 10, Dodatek specjalny.
  6. www.carrefour.pl
  7. www.planetretail.net
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu