- Autor
- Kłosiewicz-Górecka Urszula
- Tytuł
- Reorientacja strategiczna sieci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych FMCG
- Źródło
- Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 11-18
- Słowa kluczowe
- Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Produkty szybko zbywalne, Artykuły spożywcze, Hipermarkety, Sieci handlowe
Enterprise internationalization, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Foodstuffs, Hypermarkets, Chain stores - Abstrakt
- Autorka pisze, że procesy internacjonalizacji handlu artykułami żywnościowymi w postaci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych zaistniały z pewnym opóźnieniem w stosunku do procesów umiędzynarodowienia handlu artykułami nieżywnościowymi. Jeszcze w latach 70. XX w. w krajach Europy Zachodniej firmy handlu detalicznego artykułami żywnościowymi — działające najczęściej lokalnie — nie miały potrzeby wchodzenia na nowe terytorialnie rynki, przy czym większość z nich nie byłaby zdolna do sprostania tak istotnym wyzwaniom, jak procesy internacjonalizacji. Dopiero procesy koncentracji zachodzące w handlu artykułami żywnościowymi, które doprowadziły do wzmocnienia siły ekonomicznej przedsiębiorstw detalicznych, oraz pogarszające się warunki rozwoju sieci super-i hipermarketów w krajach macierzystych zachęciły firmy detaliczne do ekspansji na nowe rynki, początkowo na bliskie geograficznie i kulturowo.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- T. Domański, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódż 2001, s. 75.
- P. Drygas, Uwarunkowania lojalności klienta w handlu elektronicznym, w: Handel we wspólczesnej gospodarce, pod red. M. Slawińskiej, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006, s. 363.
- Łączą się korony, "Handel" 2006, nr 9.
- Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2004 roku, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Departament Przedsiębiorczości, Warszawa 2005, s. 92.
- "Supermarket News" 2006, nr 10, Dodatek specjalny.
- www.carrefour.pl
- www.planetretail.net
- Cytowane przez
- ISSN
- 0438-5403
- Język
- pol