BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szromnik Andrzej
Tytuł
Uwarunkowania i prawidłowości przemian strukturalnych handlu hurtowego - próba uogólnienia i projekcji
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 19-25
Słowa kluczowe
Handel hurtowy, Formy działalności gospodarczej, Rozwój handlu, Zmiany organizacyjne
Wholesale trade, Legal forms of economic activity, Trade development, Organisational change
Abstrakt
Autor pisze, że stan ilościowy i strukturalny polskiego handlu hurtowego był efektem zmian systemu zarządzania całą gospodarką, a zwłaszcza rosnącej roli i pozycji sektora prywatnego, rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw. Do czynników bezpośrednio stymulujących procesy wymiany towarowej w całej gospodarce autor zalicza: uproszczenie procedur rejestracji działalności handlowo-usługowej, liberalizację przepisów importowo-celnych, ułatwienia finansowo-kredytowe przy zakupie środków transportowych i innych urządzeń technicznych, dużą liczbę wolnych obiektów handlowo-magazynowych, możliwych do zakupu lub dzierżawy, gwałtowny wzrost popytu konsumpcyjnego ludności, wzrost dochodów realnych ludności, niespotykany w przeszłości wzrost ilościowy sieci handlowo-usługowej i gastronomicznej w miastach i na wsi, napływ na rynek pracy wolnej siły roboczej jako efekt restrukturyzacji, prywatyzacji i demonopolizacji przemysłu, budownictwa i rolnictwa.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Chrostowski, Cykl życia organizacji, "Przegląd Organizacji" 1995, nr 5.
  2. W. R. Davison, A. D. Bates, S. J. Bass, The Retail Life Cycle, w: Retail Marketing Strategy, University of Brandford, Brandford 1977.
  3. T. Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.
  4. U. Kłosiewicz, Kanały dystrybucji artykułów żywnościowych w Polsce w ocenie ekspertów, "Przemysł spożywczy" 1999, nr 4.
  5. F. Misiąg, Handel w transformacyjnej gospodarce - aspekty makroekonomiczne, w: Rynek i konsumpcja. Raporty z badań 2001 r., pod red. F. Misiąga, IRWiK, Warszawa 2002.
  6. O. Ogenyi, Retail Marketing, Financial Times-Pitman Publishing, London 1999.
  7. B. Pokorska, E. Maleszyk, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa 2002.
  8. J. Rakowski, Handel w Polsce w latach 1989-2000, PCHU SA, Warszawa 2001.
  9. Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2004 r., Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa 2005.
  10. S. Tajer, Konsolidacja hurtu w opinii integratorów, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu