BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
System zarządzania relacjami z klientem w zintegrowanych grupach przedsiębiorstw handlowych
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 25-31
Słowa kluczowe
Filozofia działania przedsiębiorstwa, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Zarządzanie przez jakość, Zasoby niematerialne
Enterprise operation philosophy, Customer Relationship Management (CRM), Total Quality Management (TQM), Intangible assets
Abstrakt
Autor zauważa, że coraz szerzej wykorzystywane w działalności marketingowej przedsiębiorstw programy lojalnościowe stały się bodźcem do stopniowego rozpowszechniania systemu zarządzania relacjami z klientem (CRM). W odniesieniu do zintegrowanych grup przedsiębiorstw handlowych ma on istotne znaczenie w kształtowaniu partnerskich relacji z otoczeniem rynkowym. Ogólnym celem strategii CRM jest dbanie o zadowolenie, zaufanie, lojalność klientów oraz możliwie najlepsze wykorzystanie ich potencjału nabywczego. Głównym zadaniem jest więc doprowadzenie najcenniejszych i najbardziej dochodowych nabywców do takiego stanu, że odczuwając daną potrzebę, wybierają tylko daną sieć zintegrowaną, traktując jej ofertę jako najlepszą w porównaniu z konkurentami.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P. Dobski, Zarządzanie relacjami z klientami w działalności przedsiębiorstwa handlowego, w: Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, pod red. J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
  2. E. Maleszyk, Wykorzystanie atrybutów integracji w kształtowaniu konkurencyjności zrzeszeń detalistów i grup zakupowych, w: Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji, IRWiK, Warszawa 2005.
  3. J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2004, s. 272-273.
  4. B. Pokorska, E. Maleszyk, Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji (w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej). Raport z projektu badawczego nr l H02D 059 26, IRWiK, Warszawa 2006, s. 97-98.
  5. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998, s. 207.
  6. K. Storbacka, J. Lahtinen, Sztuka budowania trwatych związków z klientami, CRM, Kraków 2001, s. 24.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu