BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzakiewicz Kazimierz
Tytuł
Błędy menedżerów i zjawiska kryzysowe w organizacji
Manager's Mistakes and Crisis Events in Company
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2005, nr 5, s. 319-326, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Menedżer, Kierownicy w przedsiębiorstwie, Analiza błędów ludzkich
Manager, Managers in a enterprise, Human Reliability Analysis (HRA)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wszyscy ludzie dopuszczają możliwość popełnienia błędów. Także menedżerowie. Większość błędów, tak czy inaczej, związana jest z utrwalonymi zwyczajami menedżerów. Aby rozpoznać te zwyczaje, trzeba potrafić odnaleźć pewne elementy ogólne (typowe) w różnych, popełnionych błędach. Eksperci w zakresie zarządzania, menedżerowie różnych szczebli, pracownicy wykonawczy - wszyscy oni posiadają własny pogląd na temat, w jaki sposób menedżerowie niekiedy doprowadzają dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwa do kryzysu. Najczęściej poglądy te mieszczą się w ramach jednej z siedmiu teorii organizacyjnego kryzysu. (streszcz. oryg.)

Everybody admits the possibility of making mistakes. Managers do, too. Mistakes in management are not a question of misunderstanding simple things, even though an outsider may have such an impression. Most mistakes are associated with the managers' fixed habits. To identify those habits, one has to know how to pinpoint certain general (typical) elements in various mistakes that are committed. Crises can often be prevented, but only under the condition that one investigates the problems of managing a company from a new perspective. To start with, one must stop settling for superficial solutions, and one must carefully consider the basic sources of problems that make a company weaker -the people who establish companies, mark out their strategies and manage them. Management experts, managers at various levels, executive staff - all of them have their own ideas of how managers sometimes lead well-functioning companies into a crisis. Usually, these ideas fit within one of the seven theories of organisational crisis. The only question remaining is to what extent they are correct.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. First, Break all the Rules and Now, Discover Your Strengths, (2004), Free Press, New York.
  2. Finkelstein S. (2002), Why Smart Executives Fail, Penguin Group, New York.
  3. Suli D. N. (2003), Revival of the fittest, Harvard Business School Press, Boston.
  4. Nowakowski M.K., Rzemieniak M.L. (2003), Kryzys i przetrwanie w marketingu, Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu