BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piskiewicz Lucyna
Tytuł
Wydatki konsumpcyjne gospodarstw domowych w regionach - podobieństwa i różnice
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 44-50
Słowa kluczowe
Gospodarstwa domowe, Budżet gospodarstwa domowego, Konsumpcja gospodarstw domowych, Wydatki gospodarstw domowych, Analiza danych statystycznych
Households, Budgets of households, Consumption in household, Household expenditures, Statistical data analysis
Abstrakt
Autorka prezentuje wyniki swoich badań, z których wynika, że rozkład udziałów w wydatkach ogółem wydatków na poszczególne cele daje podstawy do wnioskowania, że w stosunkowo najlepszej sytuacji ze względu na możliwość realizacji swoich potrzeb konsumpcyjnych są gospodarstwa domowe w województwach ze środkowej części Polski z woj. opolskim. Charakteryzuje je bowiem najniższy udział wydatków niezbędnych, tj. na żywność i stałe opłaty mieszkaniowe, wyższy zaś od pozostałych udział wydatków na transport, rekreację i kulturę, zdrowie, hotele i restauracje oraz higienę osobistą. W nieco gorszej sytuacji są gospodarstwa zamieszkujące województwa mieszczące się w zachodniej i północno-zachodniej części kraju i woj. śląskie Konsumpcja gospodarstw domowych z województw z tzw. ściany wschodniej wraz z woj. świętokrzyskim i woj. warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim jest realizowana na zbliżonym poziomie i wskazuje, że wiele gospodarstw je zamieszkujących ma często problemy z zaspokojeniem swoich codziennych, podstawowych potrzeb.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Kuśmierczyk, L. Piskiewicz, Przestrzenne zróżnicowanie konsumpcji, IRWiK, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu