BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuśmierczyk Krystyna
Tytuł
Czynniki wpływające na decyzje zakupowe nabywców
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 51-54
Słowa kluczowe
Psychologia decyzji, Psychologia konsumenta, Decyzje konsumenckie, Teoria zakupów, Badania ankietowe
Decision psychology, Consumer psychology, Consumer decision, Theory of purchasing, Questionnaire survey
Abstrakt
Zdaniem autorki, poszczególne przyczyny mają różne znaczenie w procesie zakupu. Każda cecha produktu jest przez nabywcę ważona pod względem swego znaczenia lub tego, na ile jest pożądana. W zależności od rodzaju produktu oceny te mogą się dość znacznie od siebie różnić. Przy zakupie poszczególnych produktów konsumenci najczęściej stosują różne kryteria. Wpływ poszczególnych czynników na podejmowanie decyzji zakupu zaprezentowano na przykładzie konsumentów z gospodarstw ludzi młodych, prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe, tzn. takich, w których głowa gospodarstwa domowego ma nie więcej niż 35 lat. Gospodarstwa ludzi młodych stanowią dużą grupę — według Narodowego Spisu Powszechnego z 2002 r. jest to blisko co piąte gospodarstwo w Polsce.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. L. Garbarski, Zrozumieć nabywcę, PWE, Warszawa 1994, s. 42.
  2. F. Misiąg, Zachowania nabywców, w: Podstawy marketingu, pod red. J. Pindakiewicza, SGH, Warszawa 1997, s. 53.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu