- Autor
- Kuśmierczyk Krystyna
- Tytuł
- Czynniki wpływające na decyzje zakupowe nabywców
- Źródło
- Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 51-54
- Słowa kluczowe
- Decyzje konsumenckie, Badania ankietowe, Psychologia decyzji, Teoria zakupów, Psychologia konsumenta
Consumer decision, Questionnaire survey, Decision psychology, Theory of purchasing, Consumer psychology - Abstrakt
- Zdaniem autorki, poszczególne przyczyny mają różne znaczenie w procesie zakupu. Każda cecha produktu jest przez nabywcę ważona pod względem swego znaczenia lub tego, na ile jest pożądana. W zależności od rodzaju produktu oceny te mogą się dość znacznie od siebie różnić. Przy zakupie poszczególnych produktów konsumenci najczęściej stosują różne kryteria. Wpływ poszczególnych czynników na podejmowanie decyzji zakupu zaprezentowano na przykładzie konsumentów z gospodarstw ludzi młodych, prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe, tzn. takich, w których głowa gospodarstwa domowego ma nie więcej niż 35 lat. Gospodarstwa ludzi młodych stanowią dużą grupę — według Narodowego Spisu Powszechnego z 2002 r. jest to blisko co piąte gospodarstwo w Polsce.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- L. Garbarski, Zrozumieć nabywcę, PWE, Warszawa 1994, s. 42.
- F. Misiąg, Zachowania nabywców, w: Podstawy marketingu, pod red. J. Pindakiewicza, SGH, Warszawa 1997, s. 53.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0438-5403
- Język
- pol