BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowacki Robert
Tytuł
Wizerunek gminy jako narzędzie kształtowania jej konkurencyjności
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 55-61
Słowa kluczowe
Gmina, Tożsamość gminy, Rozwój regionalny, Konkurencyjność, Zarządzanie gminą
District, Identity of the municipality, Regional development, Competitiveness, District management
Abstrakt
Autor twierdzi, że współczesne trendy polityki gospodarczej kładą szczególny nacisk na rozwój lokalny realizowany na najniższych szczeblach piramidalnie zbudowanej struktury jednostek administracyjnych. Zlokalizowane na najniższym poziomie tej piramidy i najliczniejsze zarazem mikroregiony, odpowiadające wg obowiązującego w Polsce podziału administracyjnego terytorium gmin, są miejscami kreowania i realizacji polityki lokalnej, rozumianej jako część polityki gospodarczej państwa zajmującej się kształtowaniem procesów rozwoju gospodarczego i społecznego w określonym układzie terytorialnym. Jednym z kluczowych czynników wspierających realizowany w ten sposób rozwój lokalny jest odpowiedni wizerunek gminy. Jest on utożsamiany z sumą przekonań, wrażeń, myśli, wyobrażeń i emocji jednostki bądź grupy osób na temat gminy.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. B. Filipiak, M. Kogut, A. Szewczuk, M. Zioło, Rozwój lokalny i regionalny. Uwarunkowania, finanse, procedury, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
  2. M. Kozak, A. Pyszkowski, R. Szewczyk, Słownik rozwoju regionalnego, Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2002.
  3. D. Makulska, Instrumenty polityki regionalnej w Polsce, w serii: "Monografie i Opracowania", SGH, Warszawa 2004, s. 7.
  4. R. Nowacki, Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
  5. J. Olszewska, Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11, s. 12.
  6. J. Parysek, Podstawy gospodarki lokalnej, Uniwersytet im. A. Mickiewicza, Poznań 1997.
  7. Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, pod red. J. Kaji i K. Piecha, SGH, Warszawa 2005, 92-106.
  8. A. Szromnik, Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pod red. T. Domańskiego, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  9. E. Zeman-Miszewska, Kreowanie konkurencyjności regionów przez samorządy, w: Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, pod red. H. Szulce, M. Florek, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2005, s. 351.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu