- Autor
- Nowacki Robert
- Tytuł
- Wizerunek gminy jako narzędzie kształtowania jej konkurencyjności
- Źródło
- Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 55-61
- Słowa kluczowe
- Gmina, Tożsamość gminy, Rozwój regionalny, Konkurencyjność, Zarządzanie gminą
District, Identity of the municipality, Regional development, Competitiveness, District management - Abstrakt
- Autor twierdzi, że współczesne trendy polityki gospodarczej kładą szczególny nacisk na rozwój lokalny realizowany na najniższych szczeblach piramidalnie zbudowanej struktury jednostek administracyjnych. Zlokalizowane na najniższym poziomie tej piramidy i najliczniejsze zarazem mikroregiony, odpowiadające wg obowiązującego w Polsce podziału administracyjnego terytorium gmin, są miejscami kreowania i realizacji polityki lokalnej, rozumianej jako część polityki gospodarczej państwa zajmującej się kształtowaniem procesów rozwoju gospodarczego i społecznego w określonym układzie terytorialnym. Jednym z kluczowych czynników wspierających realizowany w ten sposób rozwój lokalny jest odpowiedni wizerunek gminy. Jest on utożsamiany z sumą przekonań, wrażeń, myśli, wyobrażeń i emocji jednostki bądź grupy osób na temat gminy.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- B. Filipiak, M. Kogut, A. Szewczuk, M. Zioło, Rozwój lokalny i regionalny. Uwarunkowania, finanse, procedury, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
- M. Kozak, A. Pyszkowski, R. Szewczyk, Słownik rozwoju regionalnego, Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2002.
- D. Makulska, Instrumenty polityki regionalnej w Polsce, w serii: "Monografie i Opracowania", SGH, Warszawa 2004, s. 7.
- R. Nowacki, Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
- J. Olszewska, Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11, s. 12.
- J. Parysek, Podstawy gospodarki lokalnej, Uniwersytet im. A. Mickiewicza, Poznań 1997.
- Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, pod red. J. Kaji i K. Piecha, SGH, Warszawa 2005, 92-106.
- A. Szromnik, Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pod red. T. Domańskiego, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
- E. Zeman-Miszewska, Kreowanie konkurencyjności regionów przez samorządy, w: Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, pod red. H. Szulce, M. Florek, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2005, s. 351.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0438-5403
- Język
- pol