BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek Lucyna
Tytuł
Celebrity endorsement
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 14-16
Słowa kluczowe
Reklama w mass mediach, Komunikowanie marketingowe, Efektywność reklamy, Psychologia reklamy, Strategia reklamy
Advertising in mass media, Marketing communication, Advertising efficiency, Psychology of advertising, Advertising strategy
Abstrakt
Autorka pisze, że chwyt w postaci zatrudnienia do reklamy produktu gwiazdy jest prosty, ale skuteczny. Sławne osobistości mają duży potencjał wpływu na postawy i zachowania nabywców i przyczyniają się do zwiększenia świadomości i rozpoznawalności marki. Toteż osoby znane z telewizji i radia, gwiazdy muzyki, sportu i uznani eksperci w danej dziedzinie często rekomendują produkty, zachęcając do ich zakupu. Wykorzystanie ich rekomendacji, zwłaszcza przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek, może zdecydowanie przyczynić się do poprawy zapamiętywania reklamy, wzmocnienia wizerunku marki i lepszego kojarzenia przez nabywców produktów. W krajach wysoko rozwiniętych strategia celebrity endorsement jest często stosowana. Reklamy z udziałem znanych, sławnych osób stanowią około 20 proc. wszystkich nadawanych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu