BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hanus Bartosz
Tytuł
Apple: Użytkownicy mają głos
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 22-26
Słowa kluczowe
Komputery osobiste, Rynek komputerowy, Strategia marketingowa, Strategia komunikowania
Personal computers, Computer market, Marketing strategy, Communication strategy
Firma/Organizacja
Apple Computer Inc.
Abstrakt
Autor pisze, że z powodu ludzkiej niechęci do zmian wyzwanie, przed jakim stanęła w 2002 roku marka Apple, nie było łatwe. Jej celem było przekonanie użytkowników pecetów, żeby porzucili swoje komputery, z którymi oswajali się przez lata, i zaczęli korzystać z zupełnie im nieznanych Maków. Przekonanie użytkowników konkurencji, żeby zaczęli korzystać z usług lub produktów oferowanych przez firmę, jest jednym z najtrudniejszych zadań, przed jakim staje każda marka. Okazuje się, że bardzo niechętnie dokonujemy zmian, kiedy przyzwyczaimy się już do korzystania z jednej marki lub produktu. Dzieje się tak również wtedy, kiedy ma on wady, których istnienia jesteśmy w pełni świadomi. Siła przyzwyczajenia jest jednak tak wielka, że większość z nas raczej zgodzi się na znane i oswojone już zło, zamiast podjąć ryzyko i spróbować czegoś nowego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu