BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pogorzelski Jacek
Tytuł
Pozycjonowanie i strategiczne planowanie
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 43-45
Słowa kluczowe
Pozycjonowanie, Planowanie strategiczne, Wizerunek przedsiębiorstwa, Planowanie marketingowe
Positioning, Strategic planning, Company image, Marketing planning
Abstrakt
Autor twierdzi, że jeżeli przedsiębiorstwo działa na jednym rynku, wówczas planowanie marketingowe obejmuje całość organizacji. Jeżeli natomiast przedsiębiorstwo jest podzielone na strategiczne jednostki biznesu, z których każda działa na innej części rynku, wtedy planowanie marketingowe może być prowadzone dla każdej takiej jednostki. Strategia marketingowa musi być jego zdaniem dopasowana do potrzeb nabywców tworzących rynek, na którym działa przedsiębiorstwo, ale także osadzona w możliwościach organizacji. Zasoby przedsiębiorstwa natomiast powinny być dostosowane zarówno do strategii marketingowej, jak również do możliwości skutecznego działania na określonym rynku. Gdy te warunki są spełnione, mamy do czynienia z tzw. strategicznym dopasowaniem.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu