BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łoniewska Sylwia
Tytuł
Strategie konsolidacji producentów żywności
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 48-50
Słowa kluczowe
Produkty szybko zbywalne, Konsolidacja, Handel artykułami żywnościowymi, Rynek żywności, Hipermarkety, Przejęcie przedsiębiorstwa
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Consolidation, Food trade, Food market, Hypermarkets, Corporate acquisitions
Abstrakt
Zdaniem autorki, na polskim rynku FMCG postępuje konsolidacja. Nie chodzi jej tylko o połączenia i uszczuplanie portfela marek międzynarodowych koncernów, ale także o redukcję firm operujących w kanałach dystrybucji (i nowoczesnym, i w tradycyjnym). Konsolidacja kapitału pociąga za sobą spadek liczby rynkowych graczy. Taka sytuacja jest nie lada wyzwaniem dla polskich producentów, którzy musza poszukiwać nowych strategii rynkowych, by skutecznie konkurować z markami międzynarodowymi. Polskie przedsiębiorstwa decydują się bardzo często na wzrost swoich działów w rynku przez konsolidację.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu