BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pabian Arnold
Tytuł
Klient cudzoziemiec
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 52-55, bibliogr. 1 poz.
Słowa kluczowe
Cudzoziemcy, Marketing zakupów, Strategia zakupów, Organizacja procesu zakupów, Decyzje konsumenckie
Foreigners, Buyer marketing, Purchasing strategy, Organization of purchasing process, Consumer decision
Abstrakt
Autor pisze, że przyjeżdżający do Polski obcokrajowcy stanowią potężną siłę nabywczą. Mogą zostawić w krajowych przedsiębiorstwach mnóstwo pieniędzy lub zabrać je z powrotem do swoich macierzystych krajów. Nie chodzi tu tylko o wielkie transakcje realizowane na międzynarodowych rynkach przemysłowych, lecz o miliony drobniejszych zakupów dokonywanych podczas podróży służbowych, turystycznych, tranzytowych itd. Większość polskich przedsiębiorców nie posiada odpowiednich kwalifikacji ani wiedzy do obsługi tej kategorii klientów. Przeciętny sprzedawca nie zadaje sobie trudu, aby ich lepiej poznać i zrozumieć. W ten sposób bezpowrotnie traci wiele zyskownych możliwości zbytu swoich produktów i usług. Warto odwrócić te niekorzystne tendencje, zważywszy że od kilku lat liczba cudzoziemców odwiedzających nasz kraj ciągle wzrasta.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Instytut Turystyki. Warszawa 2006. Komunikaty z badań, www.intur.com.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu