BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stępniak Beata C.
Tytuł
Kompetencja poszukiwana: inteligencja emocjonalna
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 86-89
Słowa kluczowe
Komunikowanie interpersonalne, Polityka personalna, Inteligencja emocjonalna, Kompetencje pracownicze
Interpersonal communication, Personnel policy, Emotional intelligence, Employees competencies
Abstrakt
Autorka pisze, że ogólne ramy kompetencji, określanej mianem inteligencji emocjonalnej, obejmują: kompetencję osobistą (determinuje stopień, w jakim radzimy sobie ze sobą, czyli samoświadomość, samoregulacja, motywacja) i kompetencję społeczną (określa stopień, w jakim radzimy sobie z innymi, chodzi tu o empatię i umiejętności społeczne). Autorka powołuje się na badaczy, według których zdolności określane mianem inteligencji emocjonalnej obejmują 5 podstawowych dziedzin: znajomość własnych emocji, kierowanie emocjami, zdolność motywowania się, rozpoznawanie emocji u innych oraz nawiązywania i podtrzymywanie związków z innymi.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu