BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gryszel Piotr
Tytuł
Rola regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych w inspirowaniu rozwoju produktu turystycznego w regionie
The Role of Regional and Local Tourist Organisations in Initiating the Development of a Tourist Product in a Region
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 924, s. 28-42, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Słowa kluczowe
Produkt turystyczny, Organizacje turystyczne, Gospodarka turystyczna
Tourist product, Tourism organisation, Touristic economy
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Zrównoważony rozwój turystyki w regionach i miejscowościach turystycznych jest uwarunkowany stworzeniem odpowiedniej platformy współpracy między podmiotami bezpośredniej i pośredniej gospodarki turystycznej, jak również między branża turystyczną a przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego i administracji rządowej. W dobie ciągle rosnącej konkurencji niezmiernie ważnym elementem umożliwiającym zdobycie przewagi na ryku turystycznym jest stworzenie atrakcyjnego produktu turystycznego. W tworzeniu produktu turystycznego regionu powinny brać udział wszystkie wymienione podmioty - powiązane ze sobą poprzez uczestnictwo w regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych. (abstrakt oryginalny)

The article shows the characteristics of a tourist product in a region, its compound character, and the role of some new structures of tourist management at the regional and local levels in initiating the development of a tourist product of a region. The new structures having the form of regional and local tourist organisations have been lawfully created since January 1st 2000. Their short description and the range of activity have been discussed in point 3. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alejzak W.: Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: ALBIS 1999.
  2. Bucholz M., Szajkiewicz A.: Marketing turystyczny w regionie. Materiały szkoleniowe Polskiej Organizacji Turystycznej, (maszynopis powielony) Warszawa 2000.
  3. Fedyk W.: Zmiany w zarządzaniu turystyką w Polsce i na Dolnym Śląsku (zarysproblematyki). Wrocław 2000. Maszynopis powielony.
  4. Jedlińska M., Szubert-Zarzeczny U.: Gospodarka turystyczna. Wrocław: Wydawnictwo AE 1992.
  5. Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska1994.
  6. Rapacz A.: Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce na szczeblach lokalnym i regionalnym. Wrocław: AE 1999. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 839.
  7. Wodejko S.: Ekonomiczne zagadnienia turystyki. Warszawa: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa 1998.
  8. Ustawa z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach. DzU 1989 nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami.
  9. Ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o Polskiej Organizacji Turystycznej. DzU 1999 nr 62, poz. 689 ze zmianami. DzU 2000 nr 22, poz. 273 i DzU 2001 nr 22, poz. 249.
  10. Ustawa z dnia 16 lutego 2001 r. o zmianie ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej. DzU 2001 nr 22, poz. 249.
  11. Zasady współpracy między POT, ROT i LOT. Projekt Dyrekcji Współpracy Regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej z dnia 23 kwietnia 2001 r. Maszynopis.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu