BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zawadzki Piotr
Tytuł
Możliwości wykorzystania mediów przez przedsiębiorstwa turystyczne przy tworzeniu przekazów reklamowych
The Possibilities of Using Media to Advertise Tourist Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 924, s. 83-96, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Słowa kluczowe
Reklama w mass mediach, Marketing turystyczny, Promocja usług turystycznych, Reklama turystyczna, Przedsiębiorstwo turystyczne
Advertising in mass media, Tourism marketing, Promotion of tourist services, Tourism advertising, Tourist enterprises
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny rozwój rynku reklamowego, a dzięki temu rozwój sposobów informowania potencjalnych turystów o ofercie biur podróży, zakładów hotelarskich, ośrodków informacji turystycznej. Przedsiębiorstwa turystyczne bardzo często jako formę komunikowania się z rynkiem wykorzystują reklamę w tradycyjnych środkach masowego przekazu, czyli w prasie, radiu i telewizji, a także poprzez media zewnętrzne, kino oraz Internet. Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie możliwości przekazów reklamowych przedsiębiorstwa turystycznego w poszczególnych nośnikach oraz określenie teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych wykorzystywaniem mediów. Kwestia wyboru określonego środka jest bardzo istotna dla podmiotów działających na tynku turystycznym i zawsze wymaga analizy. Analiza taka obejmować winna określenie wad i zalet każdego z mediów, a także koszty komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. (abstrakt oryginalny)

The article shows the possibilities of using media to advertise tourist companies. It describes the advertising Polish market, the changes it undergoes, and the ways of using new types of media which are alternative for the traditional ones. The choice of media for advertising purposes is essential for achieving the aims of a tourist company, for a rise in sales, being in the market, for an appropriate presentation of an offer concerning either a product or a service, and for creating an image. The presented description of various mass media and the criteria of selection make choosing the most efficient medium or media possible. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Benke J.: Już tylko z górki. "Marketing Serwis" 2001 nr 2.
  2. Czarnecki A., Korsak R.: Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. Warszawa: PWE 2001.
  3. Gospodarka turystyczna. Red. A. Rapacz. Wrocław: Wydawnictwo AE 2000.
  4. Kall J.: Reklama. Warszawa: PWE 1998.
  5. Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska 1994.
  6. Middleton V.: Marketing w turystyce. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki 1996.
  7. Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Kraków: instytut Marketingu 1996.
  8. Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego. Red. A. Rapacz. Wrocław: AE 1997.
  9. Sznajder A.: Sztuka promocji. Warszawa: Business Press Ltd. 1993.
  10. White R.: Reklama. Warszawa: Business Press Ltd. 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu