BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kociszewski Michał, Szwacka-Salmonowicz Joanna
Tytuł
Strategie konkurencji przedsiębiorstw w sektorze dodatków smakowych po wstąpieniu do Unii
Competitive Strategies of the Flavor Supplements Companies after Accession to Union
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 2, s. 86-91, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Produkcja żywności, Przemysł spożywczy, Strategia konkurencji
Enterprise competitiveness, Food production, Food industry, Competition strategy
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Opracowanie przedstawia propozycje wyboru opcji strategii konkurencji przedsiębiorstw działających w sektorze dodatków smakowych w Polsce po przystąpieniu do UE. Podstawę dla typologii strategii stanowiła analiza źródeł przewagi konkurencyjnej oraz ocena atrakcyjności strukturalnej sektora dodatków smakowych. Podjęcie tej problematyki jest podyktowane wzrastaj acaróla dodatków smakowych, w szczególności służących do produkcji żywności wygodnej i funkcjonalnej. (oryg. streszcz.)

The paper presents proposals of competitive strategy for flavor supplements companies in Poland after access to Union. Analysis of competitive advantage sources and attractiveness of sector are presented and the diagnosis on future direction of evolution is prognoses. There are a lot of reasons to undertake this subject, especially the increasing role of flavor supplements in production new generation food, especially in convenient and functional products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kłosiewicz-Górecka U. 2004: Konkurencyjność polskich firm spożywczych na rynku unijnym. Przemysł Spożywczy, 4/20, A04.
  2. Kociszcwski M. 2006: Kierunki rozwoju konkurencji w sektorze dodatków smakowych. Zeszyty Naukowe WSZiP. Warszawa.
  3. Porter M. 1994: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa.
  4. Rokita J. 2005: Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa.
  5. Rutkowski A. 1997: Rynek dodatków a współczesna technologia żywności. Przemysł Spożywczy 9/97.
  6. Szwacka-Salmonowicz J. 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. SGGW, Warszawa.
  7. Szwacka-Salmonowicz J. 2005: Kierunki kształtowania strategii konkurencji przedsiębiorstw przemysłu spożywczego po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. AE, Wrocław.
  8. www.leffingwell.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu