BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Śliwiński Rafał
Tytuł
Polityka wspierania internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw w Niemczech
Policy of Internationalization Support of Small and Medium Sized Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2005, nr 59, s. 234-246
Słowa kluczowe
Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Pomoc publiczna dla przedsiębiorstw
Enterprise internationalization, Small business, Subsidies granted to enteprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono politykę wsparcia internacjonalizacji MŚP na poziomie kraju członkowskiego Unii Europejskiej - na przykładzie Niemiec i na poziomie regionalnym - na przykładzie Bawarii.

Small and medium sized enterprises (SME) have very beneficial influence on the economy and can play significant role in the internationalisation process of national economy. However it needs help from the state and a support system which allows to overcome the structural hindrances and expedite the internationalisation of business activities. This paper portrays the system of internationalisation support for SME applied in Germany on the federal and regional level. German SME count to the strongest and most internationalised on the world market, therefore it is worth to take a closer look at the support system, which has contributed to their success. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Außenwirtschaftsförderung derBundesregierung, Wyd. Auswärtiges Amt, Berlin 2000.
  2. Bericht des Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie, „Politik für den Mittelstand", März 2002, Nr. 504; Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie - Referat Öffentlichkeitsarbeit, s. 4.
  3. Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie - Referat Öffentlichkeitsarbeit, s. 5.
  4. Mit Erfolg am Markt. Wirtschaftliche Förderung. Hilfen für Investitionen
  5. und Innotionen, Bundesministenum für Wirtschaft und Technolog«, Berlin 2002. G. Hammers-Strizek, Der Mittelstand als Innovationsmotorfür attraktive Innenstädte, Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie, Berlin 2002.
  6. http://www.ixpos.de
  7. Innovation und Arbeitsplätze in der Informationsgesellschaft des 21. Jahrhunderts, Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie, Berlin 2002, s. 12.
  8. H. Simon, Tajemniczy nieznani mistrzowie. Studia przypadków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  9. R. Śliwiński, Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie oraz programy i inicjatywy nakierowane na zwiększenie dostępu przedsiębiorstw sektora MSP do finansowego kapitału obcego, w: Strategie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych: implikacje dla Polski, pod red. E. Najlepszego, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2002.
  10. R. Śliwiński, Niedoskonałości rynku i ich wpływ na małe i średnie przedsiębiorstwa, w: Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa i gospodarki, pod red. J. Rymarczyka, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  11. R. Śliwiński, Rola małych i średnich przedsiębiorstw w polityce rozwoju gospodarczego Polski, w: Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej - materiały konferencyjne, pod red. J. Rymarczyka, T. Szeląga, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  12. Technologieorientierte Besuchs- und Informationsprogramm - program Ministerstwa Gospodarki i Technologii.
  13. Technologiepolitik - Wege zu Wachstum und Beschäftigung, Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie, Berlin 2002.
  14. www.bfai.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu