BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwaniec Magdalena Anna
Tytuł
Analiza wskaźnikowa w controllingu sprzedaży
Ratio Analysis in Sales Controllership
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1139, s. 112-119, bibliografia 15 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Analiza wskaźnikowa, Controlling, Controlling operacyjny, Controlling strategiczny
Ratio analysis, Controlling, Operative controlling, Strategic controlling
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie niektórych wskaźników controllingu sprzedaży, a więc te wymienione przez autorkę nie wyczerpują całego możliwego zakresu. Przykładem są wskaźniki z zakresu płynności finansowej, które są istotne, gdyż jednym z zadań controllingu sprzedaży jest, jak już wspomniano, współkształtowanie polityki finansowej w tym obszarze. Należy także dodać, że system wskaźników w controllingu sprzedaży różni się w zależności od branży, w której działa przedsiębiorstwo.(streszcz. oryg.)

The paper treats on ratio analysis, which is important element of sales controllership. The sales development increase ratio and the share market ratio were presented among the others. The ratio system enables to plan, control and assess the company activities. The appropriate precision and frequency of calculating are essential.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Controlling w działalności przedsiębiorstwa, red. E. Nowak, PWE, Warszawa 2004.
  2. Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODiDK, Gdańsk 2003.
  3. Goliszewski J., Rozwój controllingu w Polsce na podstawie ogloszeń o pracę - controlling funkcjonalny, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2002 nr 8.
  4. Kieczek R., Controlling w dziale marketingu i sprzedaży, http://www.columb-controlling.com/ controlling_w_praktyce/case4.html z dnia 25.01.2004.
  5. Kowalak R., Benchmarking w controllingu sprzedaży, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 987, Wrocław 2003.
  6. Kustra A., Controlling marketingu i sprzedaży, [w:] Controlling funkcyjny w przedsiębiorstwie, red. M. Sierpińska, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  7. Nesterak J., Controlling. System oceny centrów odpowiedzialności, Wyd. Anvix, Kraków 2004.
  8. Nowak M., Mierniki działalności marketingowej na potrzeby controllingu przedsiębiorstwa. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1039, Wrocław 2004.
  9. Preißner A., Praxiswissen Controlling. Grundlagen - Werkzeuge - Anwendungen, Wyd. Hanser, München 2003.
  10. Reichmann T., Controlling mit Kennzahlen und Managementberichten. Grundlagen einer systemgestützten Controlling-Konzeption, Wyd. Franz Vahlen, München 1997.
  11. Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa 1995.
  12. Steinle C., Controlling. Kompendium für Ausbildung und Praxis, Wyd. Schäffer-Poeschel, Stuttgart 2003.
  13. Witt F-J., Controlling - Lexikon. Von ABC-Analyse bis Zwichenbericht, Wyd. Deutscher Taschenbuch, München 2002.
  14. Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  15. Zarzycki M., Controlling sprzedaży jako system nawigacyjny dla przedstawicieli handlowych, [w:] Ilościowe i jakościowe aspekty zarządzania, red. L. Zawadzka, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu