BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kąkol Wiesław
Tytuł
Zalety i wady stosowania metod mnożnikowych w procesie wyceny przedsiębiorstw
Advantages and Defects of Usage of Multiplier Methods in Firms Valuation Process
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1042, t. 1, s. 317-324, tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie finansami firm : teoria i praktyka
Słowa kluczowe
Wycena przedsiębiorstwa, Metody wyceny przedsiębiorstwa, Analiza mnożnikowa
Enterprise valuation, Business valuation method, Multiplier analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor przedstawił teoretyczne aspekty zastosowania metody wyceny przedsiębiorstwa za pomocą mnożników, zwanej również metodą porównawczą, poparte przykładem praktycznym.

One from more essential spheres of finance management's firms valuation problem. Complexity and instability both external and internal environments cause, that at present practical methods of pricing are very complicated and distant from excellences. Investors unceasingly seek of tools, which in simple and objective manner would be able to give answer on question: which one is real value of firm. One from this tool is multiplier method. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Benninga S., Sarig O., Finanse przedsiębiorstwa. Metody wyceny, WIG-Press, Warszawa 2000.
  2. Coppeland T., Koller Т., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG-Press, Warszawa 1997.
  3. Cornell В., Wycena spółek. Metody i narzędzia efektywnej нусепу, LIBER, Warszawa 1999.
  4. Gajdka J., Metody wyceny przedsiębiorstwa, Vademecum prywatyzacji, Poltext, Warszawa 1991.
  5. Jaki A., Wycena przedsiębiorstwa. Pomiar i ocena wartości, Zakamycze, Kraków 2000.
  6. Kufel M., Metody wyceny przedsiębiorstw, Wyd. "Park", Bielsko-Biała 1992.
  7. Ritchie J.C., Analiza fundamentalna, WIG-Press, Warszawa 1997.
  8. Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, Wyd. Fundacji Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu