BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skotnicka-Zasadzień Bożena, Glenc Dorota
Tytuł
Rola pacjenta w ocenie jakości usług medycznych
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 6, s. 38-39, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Opieka zdrowotna, Ochrona zdrowia, Ochrona praw pacjenta, Prawa pacjenta, Polityka zdrowotna, Usługi medyczne
Health care, Health care protection, Patient rights protection, Patient's rights, Health care policy, Medical services
Uwagi
Zawiera tabelę: [1] Kryteria oceny usług medycznych
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono narzędzia i kryteria za pomocą, których dokonuje się oceny usług medycznych. Wskazano tutaj na główną rolę pacjenta. Przedstawiono również stronę niemedyczną, która także powinna podlegać monitorowaniu i badaniu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamus-Matuszyńska A.r „Certyfikat systemu jakości a wizerunek firmy", Problemy Jakości, 12/2002.
  2. Cudak M, „Zarządzanie jakością świadczeń zdrowotnych", Biuletyn Informacyjny Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych - Nasze sprawy, Katowice. Styczeń 2004.
  3. Lenartowicz H.: Zarządzanie jakością w pielęgniarstwie, Materiały dydaktyczne specjalizacji organizacja i zarządzanie. Centrum Edukacji Medycznej, Warszawa 1998.
  4. Krawczyńska A., Trzmielak D., „Jakość usług medycznych", Przegląd organizacji 2/2001.
  5. Lewandowska E., „W drodze do UE - pacjent naszym klientem", Biuletyn Okręgowej Izby Lekarskiej 2004.
  6. Marcinkowski J. T. (red): Higiena, profilaktyka i organizacja w zawodach medycznych, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003.
  7. Nogalski B., Rybicki J. M., Nowoczesne zarządzanie Zakładami Opieki Zdrowotnej, Towarzystwo Naukowe i Kierownictwo. Dom Organizatora, Toruń 2002.
  8. Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M.: Zarządzanie przez jakość w usługach medycznych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu