BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buszko Andrzej
Tytuł
Strategie wejścia polskich przedsiębiorstw budowlanych na rynki Unii Europejskiej
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 6, s. 40-44, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Produkcja budowlana, Eksport usług budowlanych, Przedsiębiorstwo budowlane, Przemysł budowlany, Rynek budowlany, Usługi budowlane, Rynki zagraniczne
Construction output, Export of construction services, Construction company, Construction industry, Construction market, Construction services, Foreign markets
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Specjalizacja robót budowlano-montażowych wśród central handlu zagranicznego od 1990 roku, [2] Wartość współczynnika korelacji rang w zależności od udzielonego poparcia i znaczenia metody ekspansji na rynki UE wśród krajowych firm budowlanych, [3] Podstawowe czynniki przewagi konkurencyjnej polskich firm budowlanych na rynkach UE, [4] Podstawowe czynniki przewagi konkurencyjnej rozwijane przez polskie firmy budowlane na rynkach UE. Zawiera rysunki: [1] Saldo obrotów usług budowlanych w handlu zagranicznym na bazie wpływów w latach 1990-2005 w mln USD, [2] Macierz strategicznych zachowań firm budowlanych
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest ustalenie strategii działania krajowych firm budowlanych na rynkach budowlanych Unii Europejskiej. Pod pojęciem strategii przyjęto zespół stosowanych metod i czynników kształtowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw budowlanych. Analizie poddano 47 firm budowlanych. Podstawowym źródłem zbierania informacji był wywiad bezpośredni. W pracy przedstawiono metody wejścia i umocnienia pozycji firm budowlanych na rynkach unijnych, główne czynniki konkurencyjności polskich firm budowlanych oraz zmiany funkcjonowania firm unijnych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bennet J., Jayes S. The Seven Pillars of Partnering. Reading Construction Forum. Thomas Tetford. Univeristy of Reading. 1998, str. 94.
  2. Bilans Płatniczy Rzeczypospolitej Polskiej za lata 1990-2005. Wydawnictwo NBP Departament Statystyki. Warszawa. 2005.
  3. Bilans Płatniczy Rzeczypospolitej Polskiej. Departament Statystyki. NBP. Warszawa. 2004, str. 21.
  4. Bilans Płatniczy Rzeczypospolitej Polskiej. Departament Statystyki. NBP. Warszawa. 2002, str. 46 i 52.
  5. Black C., Akintoye A., Fitzgerald E. An Analysis of Success Factors and Benefits of Partnering in Construction. International Journal of Project Management Vol 18 Nr 6 2000, str. 34.
  6. Buszko A. Zmiany w eksporcie usług budowlanych w okresie transformacji. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw. Nr 12. 2003, str. 35-36.
  7. Morton R. Which Contractor Selection Methodology? International Journal of Project Management. Vol. 16 Nr32002, str. 29.
  8. Krzysztofiak M.,Urbanek D. Metody Statystyczne. PWN. Warszawa. 1975, str. 53.
  9. Male S. Supply Chain Management w pracy pod redakcją N.J. Smith'a pt. Engineering Project Management. Blackwell Science. Oxford. 2002, str. 188.
  10. Morton R. Construction UK: Introduction to the Industry. Blackwell Science. Oxford. 2002.
  11. Pierścionek Z. Szansę Polskich Przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej. Materiały Konferencyjne. SGH. Warszawa. 17 XI. 2005, str. 78.
  12. Raferty J. Risk Analysis in Project Management. Construction Forum. London. 1994, str. 62.
  13. Rocznik Statystyczny Głównego Urzędu Statystycznego. GUS. Warszawa. 1992.
  14. World Bank Indicators 2004. World Bank. Washington. 2005, str. 341.
  15. G. D. Holt, P. Love, H. Li. The learning organization: a paradigm for mutually befeits construction alliances. International Journal of Project Management. Nr 18 2000 str. 415-423.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu