BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fudaliński Janusz (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Koncepcja zarządzania strategicznego w organizacjach non-profit - zarys problematyki
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 12, s. 22-25
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie strategiczne, Organizacje non-profit
Corporation strategies, Strategic management, Non-profit organisations
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę, że przeobrażenia końca XX i początku XXI wieku wskazują na możliwości, ale i potrzebę aplikacji narzędzi zarządzania organizacjami nie ukierunkowanymi na zysk, podobnych do tych wykorzystywanych w firmach. Omówiono następujące zagadnienia: problematyka strategicznego zarządzania a organizacje non-profit, istota procesu wdrożenia strategii, obszary implementacji strategii, specyfika wdrażania strategii w organizacjach non-profit.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. G. DESS, A. MILLER, Strategic Management, McGraw - Hill, 1993.
  2. J. FUDALIŃSKI, Strategic Behaviours of Firms in Time of Evolution of a Sector, [w:] ECON '2003 (Selected Research Papers), Technocal University of Ostrava, "Faculty of Economics", vol. 10, 2003.
  3. M. KRZYŻANOWSKA, Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000, s. 11.
  4. Z. PIERŚCIONEK, Źródła oraz kierunki rozwoju zarządzania strategicznego, "Organizacja i Kierowanie", nr 2/1995.
  5. A. PIOTROWICZ, Zmiany struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002, s. 62.
  6. G. SCHREYÖGG, H.G. STEINMANN, Zarządzanie - podstawy kierowania przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
  7. Zachowania organizacyjne, pr. zb. pod red. A. POTOCKIEGO, Difin, Warszawa 2005, s. 163.
  8. Zarządzanie marketingiem w organizacjach niedochodowych, red. naukowa A. CHODYŃSKI, M. HUCZEK, I. SOCHA, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Sosnowiec 2002, s. 161.
  9. Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu. Ku superelastycznej organizacji, red. R. KRUPSKI, PWE, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu