BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek-Crabb Anna
Tytuł
Dylematy zarządzania strategicznego
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 951, s. 41-50, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Organizacja i zarządzanie, Ewolucja zarządzania, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie strategiczne, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa, Misja przedsiębiorstwa, Analiza strategiczna
Organisation and management, Evolution of management, Enterprise management, Strategic management, Formulation of business strategy, Enterprise mission, Strategic analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
W obliczu zachodzących zmian w otoczeniu i w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, narzędzia zarządzania strategicznego potrzebują stałej weryfikacji. Tradycyjne narzędzia nie opisują rzeczywistości ekonomiczno-społecznej przedsiębiorstw w sposób wystarczający. W artykule autorka rozpatruje pożądane kierunki zmian w obszarze dyscypliny zarządzanie strategiczne.

In the face of growing dynamics, discontinuity and turbulence of companies environment, a need to verify strategic management instruments emerges. Traditional approach, based on trend analysis and clear sector models does not provide sufficient response to the reality in which contemporary enterprises exist. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bart C.: Sex, Lies, and Mission Statements, "Business Horizons", Nov-Dec 1997.
  2. Beinhocker E., Kaplan S.: Tired of strategic planning? "The McKinsey Quarterly", 2/2002 Risk and resilience.
  3. Coyne K., Subraniam S.: Bringing discipline to strategy, "The McKinsey Quarterly", 3/2000 Strategy.
  4. Góralczyk A.: Chaos, ptaki i ubezpieczenia, CXO Magazyn Kadry Zarządzającej, 03/2002.
  5. Hamel G.: Strategy as revolution, "Harvard Business Review". July-August 1996.
  6. Heracleous L.: Strategic thinking or strategic planning? "Long Range Planning", 3/1998.
  7. Johnson G., Scholes K.: Exploring Corporate Strategy, Financial Times Prentice Hall Europe. 1999, s. 24.
  8. Kaleta A.: Strategia konkurencji w przemyśle, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 854, Wrocław 2000, s. 27.
  9. Kotler P., Nirmalya K., Scheer L.: From market driven to market driving, "European Management Journal", April 2000, za: "Marketing i Rynek" 8-9/2000.
  10. Laszczak M.: Zarządzanie strategiczne w czasach dynamicznych przemian, "Przegląd Organizacji", 6/2000.
  11. Mintzberg H.: Crafting strategy, "Harvard Business Review", July-August 1987.
  12. Porter M.: Michael Porter's Big Ideas, "Fast Company", 3/2001, za: "Zarządzanie na Świecie", 4/2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu