BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźniak Krzysztof (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Metodyka badania potrzeb informacyjnych na szczeblu zarządzania strategicznego
A Methodology for Researching Information Needs at the Strategic Management Level
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 700, s. 233-245, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Potrzeby informacyjne, Zarządzanie strategiczne, Informacja dla potrzeb zarządzania
Information needs, Strategic management, Information for management needs
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono etap badania potrzeb informacyjnych kierownictwa na szczeblu zarządzania strategicznego. Badania opisane w artykule mają za zadanie zapewnienie materiału do przeprowadzenia analizy i diagnozy systemu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwa w kontekście jego informacyjnego wspomagania.

Due to the growth in importance of Information, many companies have begun to pay particular attention to the proper management of Information resources, taking into account their effective use and efficient processing for the purposes of increasing the productivity of use. Of particular significance for enterprises is Information used in strategic management. Strategic analysis and planning are key elements of management that affect a company's success, its development and competitiveness. The effectiveness of the decision-making process, and therefore also the effectiveness of the decision, strictly depend on the amount and quality of the processed Information. Therefore, also, a key problem is meeting the information needs of decision-makers. In this article, the author presents an outline of a methodology for researching the information needs of management at the strategic management level i n the context of building or improving the company's management information system. Hę describes the area of strategic management together with the potential sources of information required to meet managers' needs. The author also provides a short review of the basic methods and research techniques used in analysing information needs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Devadason F.J., Lingam P.P. [1996], A Methodology for the Identification of Information Needs of Users, 62nd IFLA General Conference, 25-31 August, Beijing, China.
  2. Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii firmy [2003], pod red. G.K. Świderskiej, Difin, Warszawa.
  3. Kisielnicki J., Sroka H. [1999], Systemy informacyjne biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  4. Mynarski S. [1979], Elementy teorii systemów i cybernetyki, PWE, Warszawa.
  5. Sopińska A. [2001], Rola systemu informacyjnego w procesie zarządzania strategicznego [w:] System informacji strategicznej. Wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa, pod red. M. Romanowskiej, R. Borowieckiego, Difin, Warszawa.
  6. Wawrzyniak B. [1980], Decyzje kierownicze w teorii i praktyce zarządzania, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu