BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarek Mirosława
Tytuł
Jak prowadzić segmentację klientów? : Metody wielowymiarowej segmentacji klientów na rynku usług bankowych
Źródło
Bank i Kredyt, 2002, nr 6, s. 58-62
Słowa kluczowe
Usługi bankowe, Segmentacja klientów, Metody statystyczne, Analiza wielowymiarowa
Banking services, Customer segmentation, Statistical methods, Multi-dimensional analysis
Abstrakt
W procesie segmentacji rynku kluczowe znaczenie mają dwa elementy: kryteria segmentacji oraz metoda podziału klientów na segmenty. Banki dokonują najczęściej uproszczonej segmentacji klientów detalicznych, opartej na stosowaniu pojedynczych kryteriów. Wśród wykorzystywanych kryteriów segmentacji nadal podstawową rolę odgrywa dochód, mający bezpośredni związek z zaangażowaniem finansowym klientów w banku. Przydatnym narzędziem w tym zakresie są metody statystycznej analizy wielowymiarowej, a wśród nich należąca do metod analizy skupień - metoda Warda. W tekście zaprezentowano procedurę stosowania tej metody oraz empiryczny przykład segmentacji klientów detalicznych przeprowadzonej z jej zastosowaniem.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5520
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu