- Autor
- Jarosiński Mirosław
- Tytuł
- Dywersyfikacja branżowa przedsiębiorstw handlu zagranicznego w Polsce w okresie transformacji
- Źródło
- Organizacja i Kierowanie, 2002, nr 3, s. 59-75
Organization and Management - Słowa kluczowe
- Dywersyfikacja, Przedsiębiorstwo handlowe, Strategia dywersyfikacji, Studium przypadku, Dywersyfikacja branżowa
Diversification, Commercial enterprises, Diversification strategy, Case study, Business diversifiaction - Abstrakt
- Artykuł podejmuje problem dywersyfikacji branżowej określanej jako wchodzenie przedsiębiorstwa w nowe obszary działania. Autor podjął działania, których celem było poznanie przesłanek i motywów, jakimi kierowały się polskie przedsiębiorstwa podejmując strategię dywersyfikacji, sposobów w jaki realizowały tę strategię i poziomu oraz charakteru dywersyfikacji, które osiągnęły. Jako metodę badawczą zastosowano metodę case study. Badania przeprowadzono w czterech przedsiębiorstwach: Agros, Elektrim, Exbud, Mostostal-Export.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0137-5466
- Język
- pol