BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarek Mirosława
Tytuł
Opisowe kryteria segmentacji klientów
Źródło
Marketing w Praktyce, 2002, nr 4, s. 7-11
Słowa kluczowe
Bankowość detaliczna, Segmentacja rynku, Usługi bankowe, Marketing bankowy
Retail banking, Market segmentation, Banking services, Bank marketing
Abstrakt
Przedstawiono kryteria segmentacji rynkowej (opisowe, psychograficzne i behavioralne), które zapewniają skuteczną realizację strategii marketingowej w bankowości. Zwrócono uwagę na ich mocne i słabe strony. Dla banków istotne jest przede wszystkim to, w jakim stopniu kryteria segmentacji wyjaśniają zachowania klientów i na ile można je wykorzystywać w działalności marketingowej. Podkreślno, iż najpopularniejsza segmentacja rynku jest opisowa, która ma najbardziej uniwersalny charakter.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu