BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łaszyn Adam
Tytuł
Firma społecznie sympatyczna
Źródło
Marketing w Praktyce, 2002, nr 6, s. 38-40
Słowa kluczowe
Marketing społeczny, Public relations, Etyka biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Social marketing, Public relations, Business ethics, Company image, Corporate Social Responsibility (CSR)
Abstrakt
Autor opisał zjawisko Corporate Social Responsibility (CSR), czyli korporacyjnej odpowiedzialności społecznej na przykładzie światowych firm i korporacji. Celem tej dziedziny public relations jest angażowanie społeczne firm, wprowadzanie do zarządzania elementów o charakterze społecznym i socjalnym, które nie generują zysku, jednak pośrednio wpływają na sukces firm. Z sondażu przeprowadzonego przez Financial Times i Pricewaterhouse/Coopers wśród 750 najwyższych rangą menedżerów europejskich wynika, że największym obecnie wyzwaniem do firm, zaraz po pozyskiwaniu dobrze wykształconego i doświadczonego personelu, jest właśnie presja na podejmowanie przez nie odpowiedzialnych społecznie działań. Przedstawiono, jakie znaczenie ma odpowiednie zachowanie społeczne firm dla firm, konsumentów oraz dla pracowników.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu