BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Juchnowicz Marta
Tytuł
Wiedzieć i motywować
Źródło
Personel i Zarządzanie, 2002, nr 24, s. 12-16
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Organizacje oparte na wiedzy, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Systemy motywacyjne, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Umiejętności pracownicze, Kompetencje pracownicze
Enterprise management, Knowledge-based organisations, Human Resources Management (HRM), Motivating systems, Employees in enterprise, Employee skills, Employees competencies
Abstrakt
Porównano cechy organizacji biurokratycznej i opartej na wiedzy oraz przedstawiono obraz pracownika wiedzy. Efektywność organizacji opartej na wiedzy zależy przede wszystkim od jej pracowników. Kreowanie wiedzy indywidualnej, grupowej i organizacyjnej wymaga więc odpowiedniego systemu motywacyjnego. Omówiono system oparty na umiejętnościach oraz system oparty na wiedzy lub kompetencjach.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0793
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu