BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sowa Izabela
Tytuł
Czynniki determinujące decyzje zakupu dzieci i młodzieży
Determinants of the Market Behaviour of Childern and Young People
Źródło
Studia Ekonomiczne / Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2001, nr 17, s. 79-115
Tytuł własny numeru
Zachowania konsumentów a marketing
Słowa kluczowe
Badania konsumenckie, Zachowania konsumenta, Marketing zakupów, Promocja sprzedaży, Decyzje konsumenckie, Marka produktu, Młodzież, Dzieci szkolne
Consumer research, Consumer behaviour, Buyer marketing, Selling promotion, Consumer decision, Product brand, Youth, School children
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na decyzje nabywcze dzieci i młodzieży mają wpływ różne grupy czynników. W artykule przeprowadzono charakterystykę czynników determinujących decyzje zakupu młodych nabywców. Omówiono wpływ reklamy na zachowania konsumenckie, przeprowadzono segmentację rynku młodzieżowego, podkreślając duże znaczenie czynnika ekonomicznego (dochody młodych nabywców i ich rodziców).

The result of the improvement of customers` economic situation and changes which took place in the Polish society and economy after 1989 is a widening number of factors which have influenced the decisions of young customers. Together with the economic factors the influence of the non-economic determinants such as the cultural and sociological ones on the customer`s behaviours has become evident. The role of marketing information and globalisation process of the client`s bahaviour became more impotant. Among children and young people the processes mentioned above have occurred faster and more efficiently than among adults. Young customers have become more active and more demanding on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8603
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu